کدخبر: ۳۵۸۱۱
۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۳
چاپ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

مسئولان کشوری استعدادهای اقتصادی و انسانی خراسان جنوبی را باور کنند

مسئولان کشوری استعدادهای اقتصادی و انسانی خراسان جنوبی را باور کنند

بیرجندرسا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مسئولان ملی بدانند ما یک استان برخوردار نیستیم اما امکان توسعه در استان وجود دارد و بنابراین باید استعدادهای اقتصادی و انسانی استان را باور کنند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, هاشم ولی‌پور‌ مطلق بعد از ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی از مجموع فعالیت‌های اقتصادی استان از سال 84 تا 90 پیوسته در حال افزایش و کاهش بوده و یکی از دلایل آن دخالت بعض از عوامل محیطی از جمله خشکسالی بوده است.

وی تصریح کرد: تولیدات اقتصادی استان در همه بخش‌ها به ویژه در بخش کشاورزی تحت تأثیر عوامل بازدارنده است که باید مطالعه و شناسایی شده و برای عبور از آن چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 35.2 درصد از شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، یادآور شد: این در حالی است که این شاخص در کشور 18.35 درصد است.

ولی‌پور‌مطلق اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که یک ناهنجاری جدی در بخش‌های اقتصادی و به ویژه کشاورزی استان وجود دارد، اما با تمام این ناهنجاری‌ها این استان دارای پتانسیل‌های خوبی در بخش کشاورزی است.

وی به راهکارهای رفع ناهنجاری‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولیدات استان در تمامی بخش‌ها به خصوص کشاورزی باید اقتصادی شوند و بهره‌وری مبتنی بر توسعه راهکارها افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، بالا بردن عملکرد تولید در محصولات کم بازده با استفاده از روش‌های نوین تولید، بهره‌وری از نهاده‌های مرغوب و پربازده، تغییر الگوی کاشت و هدایت تولید به سمت انواع تولیدات متناسب با منابع موجود در استان به ویژه آب و در عین حال بازدهی اقتصادی مناسب را از جمله راهکارهای دیگر این بخش عنوان کرد.

ولی‌پور‌مطلق خاطرنشان کرد: مسئولان ملی بدانند ما یک استان برخوردار نیستیم اما امکان توسعه در استان وجود دارد و بنابراین باید استعدادهای اقتصادی و انسانی استان را باور کنند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.