کدخبر: ۳۵۸۱۰
۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
چاپ

خلیلی عنوان کرد:

خراسان جنوبی قطب علمی شرق کشور/ تحصیل 50 هزار دانشجو در دانشگاه های استان

بیرجندرسا-: رئیس دانشگاه بیرجند خراسان جنوبی را قطب علمی شرق کشور دانست و گفت: هم اکنون 50 هزار دانشجو در سطح دانشگاه های این استان تحصیل می کنند.

خراسان جنوبی قطب علمی شرق کشور/ تحصیل 50 هزار دانشجو در دانشگاه های استان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازمهر,خلیل خلیلی پیش از ظهر شنبه در دیدار روسای دانشگاه های استان با معاون کنسولی و امور مجلس وزارت خارجه اظهارکرد: دانشگاه بیرجند از سال 1350 با ریاست مرحوم پرفسور گنجی و همزمان با دارالفنون تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی تعداد زیاد دانشکده های آموزش عالی را از شاخص های استان دانست و گفت: در حال حاضر 13 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند که از این تعداد 400 دانشجوی دکتری و دو هزار و 600 دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره فعالیت 11 دانشکده زیر نظر دانشگاه بیرجند گفت: 300 کد رشته در این دانشکده ها فعال است.

 وی ادامه داد: 350 عضو هیئت علمی با دانشگاه بیرجند همکاری دارند و در مجموع 150 هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه بیرجند وجود دارد.

 وی عنوان کرد: سالانه یک هزار و 350 مقاله از دانشگاه بیرجند در مجلات داخلی و بین المللی منتشر می شود که 60 درصد در مجلات داخلی و 40 درصد در مجلات خارجی به چاپ می رسد.

خلیلی بیان داشت: در مجموع در خراسان جنوبی 50 هزار دانشجو تحصیل می کنند که از این تعداد 45 هزار دانشجو در مرکز و مابقی در شهرستانهای استان هستند.

 وی شاخص دانشجو به شهروند را در بیرجند یک به پنج دانست و افزود: کل زیر بنای آموزشی استان 450 هزار متر مربع است.

 رئیس دانشگاه بیرجند بیان داشت: 800 عضو هیئت علمی در سطح دانشگاه های خراسان جنوبی فعالیت دارند.

 وی تصریح کرد: علی رغم وجود قومیت های مختلف کمترین میزان اختلافات قومیتی را در استان داریم.

 وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی کمترین آمار جرم و جنایت در سطح استانهای کشور را دارد، بیان کرد: در عرصه اقتصادی وضعیت خوبی نداریم و در عرصه کشاورزی نیز تنگناهایی وجود دارد.

خلیلی با اشاره به بخش صنعت و معدن استان گفت: 348 معدن  با 20 نوع ماده معدنی از ظرفیت های این استان است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.