کدخبر: ۳۵۸۰۹
۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵٤
چاپ

عبدالله زاده:

مسئولان دستگاه اجرایی جسارت بیشتری در اجرای قوانین به خرج دهند

بیرجندرسا-رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی مسئولان استان تنگ نظری های زیادی در اجرای قوانین دارند، تاکید کرد: مسئولان دستگاه اجرایی جسارت بیشتری در اجرای قوانین به خرج دهند.

مسئولان دستگاه اجرایی جسارت بیشتری در اجرای قوانین به خرج دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر, محمد علی عبدالله زاده  بعد از ظهر شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهارکرد: در خراسان جنوبی بین نمایندگان استان و استاندار تعامل بسیارخوبی وجود دارد که این اجماع در دیگر استان ها کمتر دیده می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل محرومیت و مشکلات خشکسالی بسیاری از روستاهای استان خالی از سکنه شده است، عنوان کرد: روز به روز این مهاجرت ها درحال پیشرفت است که باید برای حل این مشکل در استان فکر اساسی صورت گیرد.

وی در زمینه طرح انتقال آب به خراسان جنوبی نیز،بیان داشت: طرح انتقال آب سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی به تصویب وزارت نیرو رسیده که باید در این طرح خراسان جنوبی به دلیل شرایط آن ویژه تر دیده شود.

 انتقال آب از مطالبات جدی خراسان جنوبی از وزارت نیرو است

وی با تاکید بر اینکه انتقال آب از مطالبات جدی ما از وزارات نیرو است، عنوان کرد: دراین خصوص وزارت نیرو موظف است که برای تامین آب این استان چاره ای بیندیشد.

عبدالله زاده با بیان اینکه باید اجرای شبکه فاضلاب شهرستان ها دردستور کار قرار گیرد، گفت: با ایجاد شبکه فاضلاب در شهرستان های استان از آب تصفیه شده این شبکه ها می توان در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: باید منابع آب خراسان جنوبی مدیریت شود چرا که 92 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است که می توان با ارائه تسهیلات به کشاورزان و پیاده کردن آبیاری تحت فشار از هدرفت آب دراستان جلوگیری کرد.

وی یکی از شاخصه های اصلی سنجش توسعه هراستان را شبکه ریلی دانست و گفت: در بودجه سال 94 برای ایجاد راه آهن در خراسان جنوبی ردیف بودجه در نظر گرفته شده که باید این شبکه درهمه شهرستان های استان اجرا شود.

نماینده مردم طبس، بشرویه و سرایان با تاکید بر اینکه باید به کشاورزی و دامداری استان توجه ویژه ای شود، گفت: در دولت گذشته بی توجهی هایی به بخش کشاورزی و دامداری شده که در این دولت نیز ادامه دارد.

 علوفه دامداران با قیمت یارانه ای تامین شود

عبدالله زاده ادامه داد: دامداری در خراسان جنوبی در حال نبودی است که مسئولان باید دامداران استان را که 16 سال با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده اند دریابند و علوفه دام دامداران را به قیمت یارانه ای تامین کنند.

وی بسیاری از مهاجرت های روستائیان را ناشی از کمبود مراکز درمانی در روستاهای استان دانست و بیان کرد: مرز مشترک با کشور افغانستان ظرفیت خوبی برای خراسان جنوبی است که باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت راه های استان بسیار نامطلوب است، افزود: یکی از مشکلات جدی مسئولان دستگاه های اجرایی در این استان تنگ نظری در اجرای قوانین است که باید مدیران دستگاه های اجرایی جسارت بیشتری در اجرای قوانین و حل مشکلات مردم داشته باشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.