کدخبر: ۳۵٦٤۹
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۰
چاپ

رئیس دانشگاه بیرجند:

عاقبت به خیری جامعه وابسته به امر به معروف است

عاقبت به خیری جامعه وابسته به امر به معروف است

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند گفت: عاقبت به خیری هر جامعه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازفارس, خلیل خلیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین واجبات در جامعه امروز دانست و اظهار داشت: هفته ابتدای دهه نخست محرم هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان به اینکه عاقبت به خیری هر جامعه به انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد، تصریح کرد: نواقصی که در جامعه مشاهده می‌شود به سبب عدم انجام امر به معروف است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه هر شخصی باید در حیطه کاری خود به ادای امر به معروف و نهی از منکر بپردازد، یادآور شد: انجام این فریضه دو بال مهم در حل مشکلات دانشگاه بیرجند است.

خلیلی ادامه داد: دانشگاه بیرجند در مجموعه سازمانی و اداری این دانشگاه موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین اقدامات دیگری نیز در این راستا در این دانشگاه در دست اقدام است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای جنبه‌های گوناگون دانست و گفت: برخی افراد بر این باور هستند که این فریضه مهم تنها در حوزه حجاب صورت می‌گیرد و این درحالی است که حجاب یک جنبه از فریضه واجب امر به معروف است، که باید آن را انجام داد.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: افرادی که در حوزه‌های فرهنگی جامعه مشغول فعالیت هستند باید دقت بیشتری در زمینه انجام این فریضه مهم و واجب الهی داشته باشند.

خلیلی با بیان اینکه در زمینه‌های راستگویی و درست عمل کردن نیز باید امر به معروف و نهی از منکر کرد، خاطرنشان کرد: اگر فریضه مهم امر به معروف در جامعه اجرایی شود بسیاری از مشکلات کنونی جامعه حل می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.