کدخبر: ۳۵٦٤۷
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
چاپ

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

مسئولان شرایط رابرای آمادگی دانش‌آموزان در راستای پدافند غیرعامل فراهم کنند.

بیرجندرسا- محمدحسینی گفت: کشور ما اکنون در شرایطی قرار دارد که بر دنیا تاثیرگذار است و این مهم سبب بیشترشدن توطئه‌های دشمنان می‌شود که باید آمادگی کشور در برابر این توطئه‌ها بیشتر کنیم.

مسئولان شرایط رابرای آمادگی دانش‌آموزان در راستای پدافند غیرعامل فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا سیدمحمد حسینی ظهر امروز در همایش بزرگ دانش‌آموزی پدافند غیرعامل در سالن ورزشی شهید شهپر بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: آرزو می‌کنیم توفیق داشته باشیم از این فضای معنوی بهره کافی را ببریم.

وی با بیان اینکه تمام موجودات زنده به طور طبیعی به دنبال جان خود هستند تصریح کرد: انسان نیز به طور طبیعی به دنبال حفظ خود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون بحث دفاع از خود فراتر از گذشته است گفت: این موضوع برای جوانان که وارد اجتماع می‌شوند، مهمتر است.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته سال‌هاست که در بحث پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند گفت: در این راستا است که مقام معظم رهبری نیز در این ارتباط تاکید فراوان دارند.

حسینی ضرورت پدافند غیرعامل را یک بحث جدی دانست و افزود: مسئولان باید برای آمادگی دانش‌آموزان در راستای پدافند غیرعامل شرایط را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دنیا ما را تهدید می‌کند اضافه کرد: این حساسیت در نظام اسلامی بیشتر است و برای حفظ شرایط اسلامی شهدا و سرمایه‌گذاری زیادی توسط نظام اسلامی داده شده است.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر تهاجمات دنیا سبک گذشته را ندارد، یادآور شد: تمام روش‌های تهاجمی تغییر کرده است و شما که می‌خواهید دفاع کنید باید خود را برای دفاع با این ابزار جدید آشنا کنید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دنیای تهدید و مقابله امروز غیرمحسوس و نامحسوس است گفت: امروز در دنیا سخت‌افزاری برخورد نمی‌شود بلکه همه نرم‌افزاری است.

حسینی با بیان اینکه باید آگاهی‌بخشی کودکان از کودکستان آغاز شود بیان کرد: ما وقتی می‌توانیم خود را حفظ کنیم که از تکنولوژی و تهدیدات دنیا مطلع باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به دنبال نقاط غفلت، کم‌توجهی و بی‌توجهی ما است، گفت: پدافند غیرعامل پشتیبان اقتدار ملی کشور است.

حسینی اضافه کرد: بخش آموزشی و آگاهی‌بخشی به تمام لایه‌های اجتماع مهمترین بخش فعالیت در پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مکمل بخش عامل است تصریح کرد: امید است آموزش و پرورش هم در بحث آموزش رسمی و غیررسمی جایی برای پدافند غیرعامل به معنای عام کلمه داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند تکنولوژی دنیا را مدیریت کنند باید افراد باتدبیری باشند خاطرنشان کرد: از تمام تکنولوژی دنیا باید با تدبیر و هوشمندانه استفاده کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.