کدخبر: ۳۵۵۹۹
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
چاپ

چشم انداز موسیقی درخراسان جنوبی بسیار روشن است

بیرجندرسا-کارشناس موسیقی و موزیسین برجسته استان خراسان جنوبی با بیان اینکه چشم‌انداز موسیقی درخراسان جنوبی بسیار روشن است،گفت: استان ما هم در بعد اپراتوری و هم در ابعاد دیگر یکی از پراستعدادترین استان­ها در زمینه­ی موسیقی است.

چشم انداز موسیقی درخراسان جنوبی بسیار روشن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا هادی محسن­ زاده در گفت­گو با ایسنا از قدمت طولانی موسیقی سنتی در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: موسیقی سنتی با چند دهه قدمت و موسیقی کلاسیک نیز با 20 سال قدمت از جایگاه ویژه­ای در این استان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به این که به موسیقی پاپ در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 به خوبی بها داده شده، چشم­انداز موسیقی در استان بسیار روشن است.

کارشناس موسیقی و موزیسین برجسته استان خراسان جنوبی ادامه داد: استان ما در زمینه موسیقی هم در بعد اپراتوری و هم در ابعاد دیگر از پر استعدادترین استان­ها است.

لزوم توجه به ظرفیت­های دانشجویی در زمینه موسیقی

وی در مورد جایگاه موسیقی در بین دانشجویان تصریح کرد: من در تمام سال­هایی که موسیقی کار کرده­ام بیشترین ارتباط را با دانشجویان داشته­ام و به جرات می‌توانم بگویم جایگاه موسیقی در بین دانشجویان ما رفیع است.

 محسن‌زاده با بیان اینکه هنرمندان زیادی در کسوت دانشجو به استان خراسان جنوبی می­آیند از مسوولین خواست تا با کانالیزه کردن آنها به نحو احسن از استعدادهایشان استفاده کنند.

تشکیل کانون­های موسیقی در دانشگاه­ها ضروری است

کارشناس موسیقی و موزیسین برجسته استان خراسان جنوبی در ادامه به لزوم تشکیل کانون‌های موسیقی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اهمیت موسیقی در زندگی روزمره ایجاب می‌کند که در همه اماکن به خصوص اماکن آموزشی به این مهم توجه کنند.

 وی عدم لحاظ موسیقی در ابعاد آموزشی را ضعف دانست و ادامه داد: :تحقیقات نشان می‌دهد که اگر موسیقی عرف و آشنا  برای دروس کودکان گنجانده شود میزان خشونت و پرخاشگری در جوانان جامعه کم میشود.

محسن‌زاده بر لزوم توجه به بحث موسیقی در دانشگاه‌ها و سایر مقاطع آموزشی تاکید کرد و گفت: وجود کانون‌های موسیقی در دانشگاه باعث پرورش استعداد های دانشجویی می شود.

کارشناس موسیقی و موزیسین برجسته استان خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری شب موسیقی در دانشگاه صنعتی بیرجند اشاره کرد و افزود: برگزاری این محافل در تقویت نبخگان موسیقی و ایجاد نشاط در دانشگاه می تواند موثر واقع شود.

وی در پایان ضمن توصیه به جوانان علاقه‌مند به موسیقی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد حواشی موجب دلسردی شده لذا باید دانشجویان علاقه‌مند به موسیقی با پشتکار و جدیت این هنر اصیل را دنبال کنند.

محسن‌زاده با اشاره به سابقه­ی هنری خود گفت: قریب به بیست و سه سال است که موسیقی کار می­کنم و در زمینه ساخت آهنگ، ساخت برنامه، ترانه سرایی و ... با اداره فرهنگ و ارشاد استان، صدا و سیمای استان و اداره آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی همکاری داشته­ام.

وی با اشاره به فعالیت خود در انجمن نمایش گفت: در این انجمن به عنوان کارگردان و بازیگر مشغول فعالیت بوده‌ام.


 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.