کدخبر: ۳۵۵۹۰
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:٤۵
چاپ

میزبانی امامزادگان باقریه(ع) از سوگواران حسینی با 5 ویژه برنامه

بیرجندرسا-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان­های بیرجند و درمیان از برگزاری 5 ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند خبر داد.

میزبانی امامزادگان باقریه(ع) از سوگواران حسینی با 5 ویژه برنامه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی گفت: امسال مطابق سال­های گذشته همزمان با آغاز ایام محرم الحرام ویژه برنامه­های بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار می­شود.

وی ضمن دعوت از تمامی هم استانی­های خراسان جنوبی برای شرکت در این مراسم­های پر فیض گفت: مراسم سخنرانی و روضه خوانی از اول ماه محرم هر روز صبح از ساعت 6:30 در طول ماه محرم و صفر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان­های بیرجند و درمیان همچنین به برگزاری مراسم روضه خوانی سخنرانی در دهه اول ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشا در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: مراسم شبیه خوانی نیز چهارم ماه محرم مصادف با هفتم آبان ماه ساعت 14 توسط گروه تعزیه خوانی هیئت عاشقان اهل بیت(ع) و انجمن هنرهای نمایشی بیرجند اجرا خواهد شد.

خدایی در ادامه از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) خبر داد و افزود: این مراسم نیز نهم آبانماه مصادف با ششم محرم ساعت 8:30 صبح با سخنرانی حجت الاسلام علی الهدی و مرضیه سرایی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: سینه زنی و زنجیز زنی در روز تاسوعای حسینی از ساعت 9 صبح با حضور هیئات مذهبی بیرجند و مراسم شام غریبان در روز عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه­های سوگواره بصیرت عاشورایی در محرم امسال خواهد بود.
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها