کدخبر: ۳۵۵۱۷
۰۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰۷
چاپ

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

اسید پاشی هیچ ارتباطی به امرمعروف ونهی از منکرندارد/ امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی در اصلاح فرد و جامعه دارد

بیرجندرسا- سردار نظری گفت: ما قضیه اسید پاشی اخیر را شدیدا محکوم و اعلام می کنیم که با امربه معروف ونهی از منکر هیچ ارتباطی ندارد.

اسید پاشی هیچ ارتباطی به امرمعروف ونهی از منکرندارد/ امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی در اصلاح فرد و جامعه دارد

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،سردار نظری صبح امروز در نشست خبری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اظهارکرد: اقدامات اخیر و اسید پاشی از هرجهت محکوم است چون نظر اعتقادی و دینی ما این است, امربه معروف و نهی از منکر باید به صورت لسانی انجام شود و اقدام وظیفه حکومت است.

سردار نظری با اشاره  اینکه مبانی اعتقادی ما اسلام است، گفت: در اسلام فرد نسبت به سرنوشت دیگران نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت دیگران از نظر اعتقادات اسلامی گناه محسوب می‌شود.

وی گفت: توجه به سرنوشت دیگران باید جنبه فردی، اجتماعی داشته باشد و تاکید اسلام بر این است که در راستای مشکلات دیگران تلاش کنیم و اسلام  را ه حل هایی  را پیش روی ما قرار داده واین راه حل  چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نسیت.

فرمانده سپاه‌انصارالرضا(ع)  افزود: امربه معروف و نهی از منکر باید در دستور کار هر فرد مسلمانی قرار گیرد زیرا  نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  تاثیرگذار است و نقش اساسی در اصلاح فرد وجامعه دارد

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهارکرد: امربه معروف و نهی از منکر به دو بخش عمومی که وظیفه آحاد مردم است و بخشی نیز که وظیفه حکومت است تقسیم می‌شود

وی  ادامه داد: در استان سیاست‌هایی را در ستاد امربه معروف و نهی از منکر تنظیم کرده‌ایم و تلاش  ما بر این است که زمینه را برای حضورهمه آحاد مردم در امربه معروف و نهی از منکر فراهم کنیم.

فرمانده سپاه‌انصارالرضا(ع)  با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم  راهفته امربه معروف و نهی از منکر نام‌گذاری کرده اند گفت: در این هفته برنامه‌هایی شامل همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر، تجمع مردم در نماز جمعه و تذکر لسانی به صورت ویژه در دستور کار است.

نظری با اشاره به اقدامات انجام شده امر به معروف  ونهی از منکر گفت:  در ادارات شورای امر به معروف ونهی از منکر تشکیل شده ومشغول به فعالیت هستند وما مرتب  در حال رصد کردن برنامه های آنان  هستیم و همگام با مسئولین استانی پیش می رویم و اقدامات متعدد دیگری دردستور کار هست  ولی عمومیت بخشیدن به آن سخت است ومشکلاتی برسرراه است که امیدوارم به برکت محرم وکمک مردم ومسئولین زمینه برای بستر این فریضه دینی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ماهواره یک مانع مهم در زمینه امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: باید آگاهی و روشنفکری  در ارتباط با برنامه‌های ماهواره و سوء استفاده از این ابزار انجام شود تا مردم از ماهواره استفاده نکنند.

فرمانده سپاه‌انصارالرضا(ع)  گفت: باید ماهواره راتحریم بکنیم  واین امرباید از طریق روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم انجام شود.

وی در پایان اشاره ای به پدیده اخیر اسیدپاشی  کرد و افزود: این موضوع هیچ ارتباطی به امربه معروف و نهی از منکر ندارد و امربه معروف و نهی از منکر باید فقط باید به صورت لسانی انجام شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.