کدخبر: ۳۵٤٤۷
۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
چاپ

اکبری مطلق خبرداد:

پنج مرکز نگهداری سالمندان درخراسان جنوبی فعال است

بیرجندرسا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این مراکز در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاین و طبس راه‌اندازی شده است.

پنج مرکز نگهداری سالمندان درخراسان جنوبی  فعال است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا اکبری‌مطلق  در دیدار جمعی از پیشکسوتان, بازنشستگان واستاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: سیاست‌های شورای ملی سالمندان به عنوان راهبرد در دستور کار قرار گرفته که آموزش زندگی سالم، ایجاد پوشش کامل بیمه‌ای و مشارکت در روند توسعه جامعه از جمله این سیاست‌ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی حضور سالمندان در کنار خانواده‌ها است، افزود: در سال جاری بشرویه به عنوان شهر دوستدار سالمند به مرکز معرفی شده که هدف از شهر دوستدار سالمند آن دسته از شهرهایی است که توزیع خدمات شهری متناسب با جمعیت سالمند آن شهر انجام شود.

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه بنیاد فرزانگان در هشت استان کشور تشکیل شده است، گفت: خراسان جنوبی در تشکیل بنیاد فرزانگان پیشگام بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ایجاد روحیه طراوت و نشاط در سالمندان،ارتقاء سلامت اجتماعی، روانی و جسمی سالمندان،ایجاد پر کردن اوقات فراغت سالمندان و...را جزو مهمترین اهداف تاسیس بنیاد فرزانگان دانست و یادآور شد:نام دیگر بنیاد فرزانگان،همان موسسه فرهنگی،ورزشی و هنری سالمندان است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما طبق قانون، شورای ملی سالمندان تمام افراد بالای 60 سال را در برمی گیرد بیان کرد:شورای سالمندان در کشور به ریاست سازمان بهداشت و دبیری سازمان بهزیستی و در خراسان جنوبی نیز به ریاست استانداری و همچنین دبیری سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت است.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی متذکر شد: آموزش و برخورداری از سبک زندگی کاملا سالم، اجتناب از رفتارهای مخاطره آمیز، مشارکت سالمندان در روند مراحل توسعه جامعه،پیگیری و عملی نمودن شهر دوستدار سالمند،ایجاد پوشش رفاهی و بیمه ای کامل و...از مهمترین سیاست ها و استراتژ ی هایی است که شورای ملی سالمندان در سر لوحه اقدامات و فعالیت هایش در خراسان جنوبی قرار داده است.

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه طرح مراقبت از سالمندان به صورت پایلوت در خراسان جنوبی در سال گذشته انجام شده است، افزود: در این طرح کارشناسان روزانه دو ساعت در خانه سالمندان برای مداوا حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی پنج مرکز نگهداری سالمندان فعال است، افزود: این مراکز در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاین و طبس راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ماهانه به مراکز روزانه 221 میلیون ریال و به مراکز شبانه 288 میلیون ریال یارانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 262 سالمند از خدمات اداره کل بهزیستی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سبد کالای 80 هزار تومانی از طرف بهزیستی استان به سالمندان دچار سوء تغذیه پرداخت می‌شود.

اکبری‌مطلق با اشاره به افتتاح هتل سالمندان بیرجند در سال گذشته با اعتبار دو میلیارد تومان، گفت: این هتل در سه هزار و 700 مترمربع زیربنا، ظرفیت نگهداری از 100 سالمند را دارا است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحقیقاتی سلامت سالمندان در سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: این طرح به 50 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی یادآورشد: دبیرخانه دائمی سالمندان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.