کدخبر: ۳۵۳۸۲
۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۳۸
چاپ

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی

نرخ جمعیت سالمند در خراسان جنوبی 9.5 درصد جمعیت استان است

بیرجندرسا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 9.5 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند در حالیکه نرخ سالمندی در کشور 8.3 است.

نرخ جمعیت سالمند در خراسان جنوبی 9.5 درصد جمعیت استان است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, محمد‌حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور از سال 86 روز 25 ذی‌الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر جمعیت سالمند روبه افزایش و از نرخ موالید کاسته شده است، تصریح کرد: کاهش میزان موالید، پیشرفت‌های علم پزشکی، بهداشت، آموزش و پرورش و از این قبیل ازجمله عوامل ظهور پدیده سالمندی محسوب می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ جمعیت سالمند در کشور 8.3 است، افزود: همچنین نرخ جمعیت سالمند در استان 9.5 عنوان شده که این زنگ خطری برای استان محسوب می‌شود.

اکبری‌مطلق گفت: گروهی معتقدند جمعیت رو به افزایش سالمندی که کم کم از نرخ موالید پیشی می‌گیرد نوعی تهدید محسوب می‌شود که آثار نامطلوبی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی بر جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین گروهی معتقدند بازنشستگان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که نه تنها عامل ضرر و زیان به کشور و یا تامین هزینه‌های گزاف نیستند بلکه می‌توان با استفاده از تجربیات آنها برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات استفاده مطلوب کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از تجربیات سالمند در کشور ما یک نوع حلقه گمشده است، یادآور شد: با استفاده از این حلقه اتصال می‌توان جلوی آنچه ضرر است را گرفت تا اموراتی که به نتیجه نرسیده است مجدد تکرار نشوند. با استفاده از تجربیات سالمندان و پیشکسوتان باید نقاط قوت را تقویت کرد چراکه تجربه مافوق علم است.

وی با تاکید بر اینکه نکات آموزشی در ارتباط با دوران بازنشستگی و سالمندی بهتر است در حین دانشگاه یا در محیط کار آموزش داده شود، اظهار داشت: با برگزاری دوره‌های سلامت و تندرستی که در حال حاضر توسط شورای ساماندهی سالمندان در حال برگزاری است، سالمندان بعد از بازنشستگی می‌توانند با امید و انگیزه بیشتری در جامعه حضور داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خطاب به بازنشستگان حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: با تکیه بر آثار مفیدی که از شما به جای مانده است این اداره روز به روز تمامی امورات را به سرانجام رسانده است.

اکبری‌مطلق ادامه داد: طی برگزاری جلسات مکرر، باغ 11 هزار متر مربعی هاشمی‌نژاد بیرجند به بهزیستی واگذار شده است که یکی از اقدامات مهم بهزیستی طی یک ماه گذشته بوده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.