کدخبر: ۳۵۳٦۱
۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
چاپ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

اگر کمک اولیاء و مربیان نباشد، امورات مدارس را نمی‌توانیم اداره کنیم

بیرجندرسا-عباس لامعی گفت: مردم بر مسائل آموزش وپرورش حساس هستند، چرا که سرمایه های زندگی آن ها در این سیستم تعلیم می بینند.

اگر کمک اولیاء و مربیان نباشد، امورات مدارس را نمی‌توانیم اداره کنیم

 به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا,  عباس لامعی صبح امروز در مراسم  نمادین هفته پیونداولیاء و مربیان که در هنرستان حرفه‌ای انقلاب اسلامی بیرجند برگزارشد،  ضمن تبریک این هفته اظهار کرد:خانواده ،مدرسه و جامعه 3عنصر اصلی در تعلیم وتربیت هستند و اگر بخواهیم یک آموزش وپرورش بالنده داشته باشیم ، باید نقش هر 3 عنصر را پر رنگ ببینیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کاری وزارت آموزش و پرورش، توسعه مشارکت‌های مردمی در امر تعلیم و تربیت است، افزود: درآمد آموزش و پرورش و بودجه‌ای که به این نهاد اختصاص می‌یابد، کافی نیست و اگر کمک اولیاء به مدارس نباشد، بسیاری از این مدارس تعطیل می‌شوند.

عباس لامعی با اشاره به این که ملت آموزش وپرورش را جزیی از زندگی خود می دانند و هرکجا احساس کنند که نیاز داریم کمک می کنند، اذعان داشت:مردم بر مسائل آموزش وپرورش حساس هسنتد,چراکه سرمایه های زندگی آنها دراین سیستم تعلیم می بینند.

لامعی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش، تربیت انسان است تصریح کرد: اگر می خواهیم کشوری توانمند داشته باشیم باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه شود چرا که اگر آموزش و پرورش و مسائل مربوط به آن را در حاشیه قرار دهیم، این خیانت به نظام و دستگاه‌های تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: توسعه مشارکت در امور آموزش و پرورش بسیار مهم و ضروری است و اگر کمک اولیاء و مربیان نباشد، امورات مدارس را نمی‌توانیم اداره کنیم.

لامعی خاطرنشان کرد: در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شده است که اولیاء دانش آموزان به صورت داوطلبانه، مبلغ 40 هزار تومان به مدارس کمک کنند و اگر مدیرانی به اجبار اقدام به دریافت این مبلغ کنند به شدت با آنها برخورد می‌شود و اولیاء می‌توانند این موضوع را به واحدهای نظارتی آموزش و پرورش گزارش دهند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.