کدخبر: ۳۵۳۳۳
۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰٦:۲۸
چاپ

یک هفته پس از افشاگری علیه ترکیه

مرگ مشکوک خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در ترکیه

بیرجندرسا- خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در ترکیه چند روز پس از اتهام‌زنی آنکارا علیه وی و اظهارات او مبنی بر اینکه تصاویری از انتقال تروریست‌ها به سوریه در اختیار دارد، بر اثر سانحه رانندگی، جان خود را از دست داد.

مرگ مشکوک خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازفارس، رسانه‌های ترکیه‌ای روز یکشنبه اعلام کردند «سرنا شیم» خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی بر اثر سانحه جان خود را از دست داده است.

شبکه پرس‌تی‌وی با تائید این خبر، نوشته است که وی در حادثه‌ای که به نظر یک سانحه رانندگی می‌رسد، در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شده است. این حادثه طی مأموریت وی در ترکیه برای پوشش تحولات شهر عین العرب (کوبانی) و زمانی که او از شهر «سوروک» استان «اورفا» به هتل بازمی‌گشته، رخ داده است. به نوشته پرس‌تی‌وی، خودروی وی با یک خودروی سنگین تصادف کرده است.

این حادثه در حالی رخ داده است که مقامات اطلاعاتی ترکیه هفته گذشته خانم شیم را به جاسوسی برای مخالفان دولت متهم کرده بودند. شبکه پرس‌تی‌وی دلیل این اتهام‌زنی را گزارش‌های وی از مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات شهر کردنشین کوبانی اعلام کرده بود.

خانم شیم هم در پاسخ به این اتهام گفته بود که او از معدود خبرنگارانی است که به گزارش‌هایی در مورد سفر تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه دست یافته و تصاویری هم از انتقال تروریست‌ها توسط کامیون‌های سازمان تأمین غذا و دیگر نهادهای غیردولتی از ترکیه به سوریه، دریافت کرده است.

وی با ابراز تعجب از اینکه نیروهای امنیتی ترکیه و نه پلیس این کشور وی را متهم کرده بودند، گفته بود: «من چیزی برای مخفی کردن ندارم و هرگز غیر از شغل خود، کار دیگری انجام نداده‌ام».

شهر کردنشین عین العرب (کوبانی) از اوایل ماه جاری در محاصره گروه تروریستی داعش بوده است. در ماه‌های اخیر بسیاری از منابع از جمله «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، آنکارا را به حمایت از تروریست‌ها و رها کردن مرزها متهم کرده‌اند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها