کدخبر: ۳۵۲۹۵
۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
چاپ

حجت الاسلام عبادی:

نگاه اقتصادی داشتن به آموزش عالی کشور یک فاجعه ملی است

نگاه اقتصادی داشتن به آموزش عالی کشور یک فاجعه ملی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:برخی از مسئولان به خاطر اینکه برنامه کاری ندارند در دانشگاه‌ها کارخانه مدرک سازی می‌زنند و این برای آینده کشور خطرناک است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود چهار میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند، گفت: افزایش تعداد دانشجویان در کشور افتخار ندارد؛ چرا که دانشجو باید متناسب با نیاز کشور پذیرش شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده بیکاران کشور لیسانس و فوق لیسانس هستند، افزود: این مدیریت غلط است که به آموزش عالی نگاه اقتصادی داشته باشیم؛ چراکه وقتی به دانشجو مدرک می‌دهیم؛ در او توقع ایجاد کرده‌ایم در صورتی که کار دولتی هم برای او وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در آلمان تنها 17 درصد دانش آموزان به دانشگاه می‌روند، بیان داشت: آن‌ها فنی حرفه‌ای‌ها را تقویت کردند تا در آینده جوانانشان مشکل کار نداشته باشند.
 عبادی با بیان اینکه در کشور ما پذیرش‌های بالای دکترا در دانشگاه آزاد یک فاجعه ملی است، افزود: کلاس‌های دانشجویان دکترا کلاس اول ابتدایی نیست که این همه دانشجو بر سر یک کلاس می‌نشیند

 وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی داشتن به آموزش عالی کشور یک فاجعه ملی است، تاکید کرد: برخی از مسئولان به خاطر اینکه برنامه کاری ندارند در دانشگاه‌ها کارخانه مدرک سازی می‌زنند و این برای آینده کشور خطرناک است.

 

 نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس ادامه داد: رئیس دانشگاه آزاد که به این موضوعات توجهی نمی کند و به تذکرات گوش نمی‌دهد؛ بنابراین باید روشنگری شود که افزایش کمی آموزش عالی خطری بزرگ برای آینده انقلاب است.

 

 عبادی در خصوص افزایش شهریه دانشگاه آزاد نیز گفت: در این خصوص نیز رئیس دانشگاه آزاد را به کمیسیون فراخواندیم و تذکرات لازم به او داده شد که این افزایش نباید صورت می‌گرفت؛ چرا که دانشگاه آزاد یک دانشگاه غنی است و می‌تواند با همان شهریه قبلی اداره شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.