کدخبر: ۳۵۲۹۰
۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
چاپ

عضوهیات رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند:

پرداخت مشوق‌های صادراتی خراسان جنوبی تعیین تکلیف شود

بیرجندرسا-عضوهیات رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی معوق سال های ۹۰ تا ۹۲ صادرکنندگان این استان تعیین تکلیف شود

پرداخت مشوق‌های صادراتی خراسان جنوبی تعیین تکلیف شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا, علیرضا خامه زر در آستانه روز ملی صادرات در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: مشوق‌های صادراتی مربوط به سال 1389 و سالهای قبل ، بدون در نظر گرفتن ایران کد کالا پرداخت شود.

وی افزود: این پرونده در سازمان صنعت و معدن و تجارت استان  خراسان جنوبی در انتظار دستور پرداخت از سازمان توسعه تجارت ایران است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: پرداخت و یا عدم پرداخت مشوق های صادراتی  امسال و نحوه اختصاص و پرداخت آن بصورت نقدی و یا در قالب تسهیلات، اجرایی شود.

خامه زر بر پرداخت تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان استانی تاکید کرد و گفت : تسهیل در ضمانت تسهیلات صادراتی و تسریع در پرداخت وام های صادراتی از جمله درخواست صادرکنندگان است.

وی عدم ثبات قیمت های داخلی و به دنبال آن عدم امکان تصمیم گیری بلند مدت تجار و بازرگانان، نوسانات قیمت ارز و دلار و یک رقمی شدن نرخ ارز را از جمله مشکلات و خواسته صادرکنندگان عنوان کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند عدم پوشش ریسک تجارت خارجی با کشور افغانستان توسط صندوق ضمانت صادرات و ریسک بالای تجارت با کشورهای همسایه و نگرانی تجار از عدم  برگشت سرمایه و ضرر و زیان ناشی از آن را از دیگر مشکلات صادرکنندگان خراسان جنوبی برشمرد.

خامه زر مشکلات سیاسی و ناامنی در کشورهای هدف همسایه از جمله افغانستان و عراق و عدم همکاری رایزنان بازرگانی در کشورهای همسایه برای مشاوره و همفکری و بازاریابی کالاهای ساخت داخل و عدم دسترسی تجار به این افراد را از دیگر مشکلات تجار و بازرگانان این استان اعلام کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.