کدخبر: ۳۵۱۵٤
۲٤ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
چاپ

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری دومین سوگواره تعزیه خوانی خراسان جنوبی هفتم الی نهم آبان ماه سال جاری در سرایان

بیرجندرسا- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین سوگواره تعزیه خوانی استان به میزبانی شهرستان سرایان برگزار می شود.

برگزاری دومین سوگواره تعزیه خوانی خراسان جنوبی هفتم الی نهم آبان ماه سال جاری در سرایان

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی،' احمد محبی' اظهار داشت: سوگواره تعزیه با هدف استمرار باورهای آیینی، آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هرچه بیشتر آیین تعزیه برگزار می شود.

وی افزود: این سوگواره همزمان با دهه نخست ماه محرم (چهارم تا ششم محرم الحرام 1436) از هفتم تا نهم آبانماه امسال برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ارسال فراخوان این همایش گفت: فراخوان برگزاری این همایش به ادارات سطح استان ارسال شده و تا 15 مهر ماه سال جاری آثار جمع آوری و پس از داوری گروه های برتر معرفی و طی سه روز همایش اجرا می شود.

وی ادامه داد: موضوع متون تعزیه ها بایستی در مورد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و متقاضیان شرکت در سوگواره ملزم به ارسال سی دی اجرا و یک نسخه از متن تعزیه تا 15 مهرماه به دبیر خانه مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان هستند.

محبی یادآور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت این اداره مراجعه و یا با شماره تلفن 05628228281 تماس حاصل کنند.

وی افزود: مراسم اختتامیه این سوگواره هفتم لغایت نهم آبان ماه سال جاری در سرایان با حضور تمام گروه های شرکت کننده و اساتید کشوری تعزیه از تهران برگزار می شود.665

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.