کدخبر: ۳٤٦۹۸
۱٤ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
چاپ

حیدری

خودروی مخابراتی امدادی در ایران ساخته شد

بیرجندرسا-رئیس اداره ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از طراحی و ساخت خودروی مخابراتی امدادی در کشور خبر داد.

خودروی مخابراتی امدادی در ایران ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازتسنیم,عبدالرسول حیدری با اشاره به اینکه کشورهای محدودی دارای خودروی مخابراتی پاسخگویی اضطراری ارتباطات هستند، اظهار داشت: مهندسان و طراحان امدادگر سازمان امداد و نجات پس از ماه‌ها تلاش موفق به طراحی و ساخت این خودروی مخابراتی در ایران شدند.

وی درباره مزایای استفاده از سیستم‌های رادیویی و ماهواره‌ای در این خودرو، توضیح داد: تجربه بحران‌ها نشان می‌دهد که سیستم‌های ارتباطات و مخابرات از جمله مواردی است که در اثر حوادث و سوانح با مشکل مواجه شده و از اینرو دسترسی به نوعی از سیستم ارتباطی و مخابراتی که آسیب‌پذیری کمتری در برابر سوانح داشته و زیرساخت‌های آن کمترین وابستگی را به تاسیسات و زیرساخت‌های زمینی داشته باشد، مورد استقبال مدیران بحران است.

رئیس اداره ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ارتباطات رادیویی و ماهواره‌ای راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات ارتباطی در زمان حوادث و سوانح است، اظهار کرد: سازمان امداد و نجات در گذشته دارای 2 مدل خودروی ارتباطات شامل اتوبوس فرماندهی و خودروی پیشرو ارتباطات (GMC) بود که بنابر نیاز سازمانی و رشد روزافزون تکنولوژی‌های جدید مخابراتی، خودروی جدید با قابلیت‌های نوین ارتباطاتی و توانمندی‌های برقراری ارتباطات مورد نیاز مدیران بحران و عوامل امدادی حاضر در منطقه در شرایط بحران و تخریب زیرساخت‌ها طراحی و ساخته شد.

وی درباره نامگذاری این خودرو توضیح داد: با توجه به واحدهای پاسخگویی اضطراری فدراسیون بین المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، این واحد عملیاتی به عنوان واحد پاسخگویی اضطراری ارتباطات یا Telecom ERU نامگذاری شد که امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و همکاری متقابل با فدراسیون، به یک واحد IT&Telecom ERU برای فدراسیون تبدیل شود.

حیدری درباره شرایط کلی طراحی این خودرو گفت: با توجه به ماموریت خودرو و تجربه سالیان گذشته سازمان امداد و نجات، در طراحی آن پیش‌بینی‌هایی چون کم‌مصرف بودن همه مصرف‌کنندگان انرژی در خودرو، ایزوله حرارتی و صوتی بودن کابین عقب، تمهیدات راه‌های مختلف تامین انرژی خودرو و تجهیزات سبک، کم حجم و دارای راندمان بالا و راه‌اندازی سریع، مجهز بودن به لایه‌های مختلف ارتباط محلی و راه دور و تبدیل آنها به یکدیگر، استفاده بهینه از همه فضاهای موجود در خودرو، قابلیت ارتباط و اتصال با دیگر خودروهای ارتباطات و ایجادی شبکه یکپارچه دیتا و تلفنی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: با توجه به تقسیم‌بندی کشور به قطب‌های 9گانه امدادی، خودروها در این 9 استان قطب و در سازمان امداد و نجات مستقر بوده و در شرایط بحران با در نظر گرفتن نزدیکی، به منطقه حادثه دیده فرستاده می‌شود.

حیدری در زمینه مشخصات فنی خودرو خاطرنشان کرد: واحد پاسخگویی اضطراری ارتباطات با توجه به نوع ماموریت‌ها دارای مشخصات فنی و ارتباطی چون سیستم‌های رادیویی، ماهواره‌ای، مخابراتی، انتقال تصاویر، تامین انرژی الکتریکی و قابلیت‌های عمومی است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها