کدخبر: ۳٤٦۱۳
۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۸
چاپ

خلیلی:

دو هزار و 500 دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه ثبت نام کرده اند

دو هزار و 500 دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه ثبت نام کرده اند

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در دانشگاه بیرجند 22 کد رشته دکتری، 137 کد رشته کارشناسی ارشد و 92 کد رشته کارشناسی و کاردانی فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ,خلیل خلیلی در نشست شورای اداری استان اظهارکرد: شهرداری و اداره راه و شهرسازی استان در راستای استاندارد سازی، بهسازی و زیبا سازی این جاده که مسیر تردد 20 هزار دانشجو است اقدام کنند.

وی در ادامه شاخص دانشجو به شهروند در استان را یک به پنج دانست و گفت: یکی از محورهای جدی توسعه استان توسعه آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به فارغ التحصیل شدن یک هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه بیان داشت: یک هزار و 50 نفر از این دانشجویان به مقطع کارشناسی ارشد راه یافته اند.

 وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در ورودی ها رتبه 38 کنکور را دارد، تصریح کرد: در خروجی رتبه هفت کنکور را داریم که این نشان از موفقیت های آموزش در استان است.

خلیلی تصریح کرد: استان در زمینه آموزشی پیشرو است و هرچقدر در این زمینه تلاش کنیم و سرمایه گذاری داشته باشیم موفق خواهیم بود.

وی سهمیه پذیریش دانشگاه بیرجند را در سال تحصیلی جدید سه هزار و 264 نفر اعلام کرد و افزود: دو هزار و 500 دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: در دانشگاه بیرجند 22 کد رشته دکتری، 137 کد رشته کارشناسی ارشد و 92 کد رشته کارشناسی و کاردانی فعال است.

 وی به پذیرش دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند نیز اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید 322 ورودی جدید در این دانشگاه داشته ایم.

خلیلی بیان کرد: در دانشگاه صنعتی بیرجند یک هزار و 350 دانشجو در شش مقطع کارشناسی مهندسی و یک رشته ارشد مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند به برنامه‌های این دانشگاه برای آینده اشاره کرد و گفت: ایجاد پردیس دانشگاه در مقاطع مختلف، پذیرش دانشجوی خارجی، راه اندازی دانشکده زمین شناسی و گسترش دوره‌های مجازی در دانشگاه از جمله این برنامه‌ها است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.