کدخبر: ۳٤۵٤٤
۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
چاپ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

ازدواج ها باید با دخالت بزرگترها انجام شود

بیرجند رسا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در رابطه با موضوع ازدواج از کارکرد سنتی دفاع می کنم گفت: هرجا پای بزرگترها در میان باشد مشکلات با دقت بیشتری حل می شود.

ازدواج ها باید با دخالت بزرگترها انجام شود

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل ازمهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی از همسان‌گزینی تا هم‌سری گفت: اگر امروز سئوال کنند جوانان چند مسئله مهم دارند، اول ازدواج است و بعد تحصیل، اشتغال و مسکن که جمهوری اسلامی در موضوع تحصیل پیشرفتهای خوبی داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چالش بعدی جوانان را اشتغال عنوان کرد و گفت: کشور ما منابع وسیعی دارد و شرایط برای میدان داری جوانان وجود دارد اما برای دستیبابی به این امر مهم دولتها باید کار را برای ورود جوانان هموار کنند.

وی افزود: تولیدات مقالات علمی در مقایسه با سالهای گذشته، اختراعات و حتی توزیع جغرافیایی دانشگاهها نشان از اهمیت توسعه مباحث علمی در کشور دارد.

وی در مورد مشکل مسکن جوانان اظهارداشت: در دولت قبل کارهای خوبی در حوزه مسکن انجام شد حتی گفته شد در فلان منطقه مشکل مسکن حل شده است که می شود روی آن بحث کرد. البته گرانی مسکن هم تاثیرگذار است اما باید زیرساختهای تولید مسکن ارزان فراهم شود.

 حجت‌الاسلام خاموشی چهارمین مشکل جوانان را موضوع همسان گزینی و ازدواج عنوان کرد و گفت: قرآن می گوید خدا برای انسان زوج آفریده و اگر این زوجیت محقق شود خداوند آنها را از محبت سرشار می کند و هم نسلی رونق می گیرد و هم آیندگان شکل می گیرند اما نکته مهم آن است که باید این ازدواجها حتما با دخالت خانواده باشد؛ چراکه هرجا پای بزرگترها در میان باشد مشکلات با دقت بیشتری حل می شود.

وی افزود: زوج هایی که قصد ازدواج با یگدیگر را دارند باید نظر سطح سواد، فرهنگ و حتی تراز مالی متناسب هم باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نفوذ فرهنگ بیگانه در موضوع ازدواج را یک آسیب عنوان کرد و گفت: این فرهنگ می خواهد از بار مسئولیت تشکیل خانواده برای جوانان بکاهد، اما با طرحی که در موسسه تبیان اجرا می شود می‌خواهیم مداخله جویان واقعی را که همان بزرگترها هستند، دخالت دهیم و برای همین با دولت یعنی وزارت ورزش و جوانان مشارکت کردیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.