کدخبر: ۳٤۵۳۷
۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
چاپ

حجت الاسلام زم:

نباید اجازه دهیم عرصه فرهنگ و هنر دچار افسردگی شود

 نباید اجازه دهیم عرصه فرهنگ و هنر دچار افسردگی شود

بیرجندرسا-معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد ایران می‌گوید تلاش دارد تا در سالیان آینده هفته بین المللی صلح و مقاومت را هرچه باشکوه‌تر و در رشته‌های هنری متنوع‌تری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازتسنیم, حجت الاسلام محمدعلی زم با مثبت ارزیابی کردن همایش «آسمان بچه‌ها» در طول مدت زمان برگزاری خاطر نشان کرد: نخستین دوره این همایش در مجموع مناسب و موفق برگزار شد و با وجود برخی از کاستی‌ها به اهداف خود رسیدیم.

او ادامه داد: هر پیامی برای ماندگار شدن نیاز به قالب و ظرف فرهنگی دارد و هیچ پیامی در طول تاریخ بدون فرهنگ و هنر ماندگار نشده است. برای آنکه پیام صلح ، مقاومت و دفاع را به جهانیان بیان کنیم، باید این مفاهیم دارای ارزش را در قالب‌ هنرهایی نظیر سینما، موسیقی، نقاشی، تئاتر، شعر و ادبیات و ... بیان کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد ایران با اشاره به برپایی هفته بین المللی صلح و مقاومت برای نخستین بار در ایران اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در سالیان آینده این هفته را هرچه باشکوه تر و بهتر برپا کنیم و برنامه‌های متنوع‌تری را نیز برای آن در نظر بگیریم.

زم به برگزاری دو روزه همایش "آسمان بچه‌ها" در تهران پس از آبادان نیز اشاره کرد و گفت: در تهران گزیده‌ای از آنچه که در آبادان اجرا شد برگزار می‌شود و در سالیان آینده در هنرهای مختلف این همایش را برپا کنیم.

او با تاکید بر توجه به اهالی فرهنگ و هنر، گفت اصلی‌ترین عنصر فرهنگ و هنر و تاثیر گذارترین بخش آن وابسته به نیروی انسانی است. اهالی فرهنگ و هنر همواره باید مورد اعتماد و توجه قرار گیرند. فراموش نکنیم اگر می‌خواهیم از هنر به عنوان ارزش استفاده کنیم باید به هنرمند ارزش دهیم.

این فعال عرصه فرهنگ و هنر اضافه کرد: نمی‌توانیم هنرمندان را دسته بندی کنیم. بیات مفاهیمی چون هنرمند خوب و بد، هنرمند حکومتی و غیر حکومتی درست نیست. همه ما یک ملت و یک کشور هستیم و باید در عرصه هنر و فرهنگ از قشری گرایی دست برداریم و به سمت یک هنر ملی و در قالب اتحاد برویم.

حجت الاسلام زم با تاکید بر اینکه همه باید در کنار هم باشیم، اظهار کرد: نمی‌توان برای رویدادهای مختلفی چون انتخابات، راه‌پیمایی و جنگ بگوییم همه بیایند و حضور داشته باشند ولی یک روز دیگر بگوییم در یک عرصه خاص فقط ارزشی‌ها بیایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد ایران ادامه داد: برای داشتن فرهنگ درست و دارای پیام‌های ارزشی نیاز به احترام به هنرمندان و اهل فرهنگ داریم. احترام فقط حرف و لفظ نیست بلکه باید در عمل نشان داده شود. باید به معیشت هنرمند توجه شود و شرایط رشد و بروز خلاقیت را فراهم کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد تا فرهنگ و هنری زاینده داشته باشیم و گفت: اگر به اهالی فرهنگ احترام بگذاریم، فرهنگ و هنر ما زاینده است و نباید به هیچ عنوان اجازه دهیم که در این عرصه دچار افسردگی شویم چون در این صورت نمی‌توانیم زایندگی داشته باشیم.

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.