کدخبر: ۳٤۵۳۵
۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۳
چاپ

سردار فضلی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خبر داد:

انتشار ۱۸۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال‌های ۹۱ و ۹۲

بیرجندرسا-رئیس ستاد پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از انتشار ۱۸۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال‌های ۹۱ و ۹۲ خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای اطاعت از فرمایشات رهبر انقلاب است.

انتشار ۱۸۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال‌های ۹۱ و ۹۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازتسنیم, مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ساعاتی پیش در باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار کارگر، سردار فضلی و جمعی از ناشران و نویسندگان آثار دفاع مقدس آغاز و هم‌اکنون در حال برگزاری است. 

سردار فضلی رئیس ستاد پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به سالروز شهدای مکه خونین گفت: امروز روز حمایت از مردم غزه و مقاومت اسلامی است. خداوند نیز عنایتی کرده تا پنجمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را که در پی سیاست‌های ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تدبیر رئیس بسیج سازمان مستضعفین و با مشارکت همه دستگاه‌های کشوری و لشکری برگزار شده، را به سرانجام برسانیم. 

وی ادامه داد: نخستین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در راستای اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه نشر آثار دفاع مقدس در سال 89 در استان اصفهان برگزار شد. پس از آن سال 90 این نمایشگاه میهمان استان خراسان رضوی بود، در سال 91 در استان فارس و شهر شیراز، در سال 92 در تهران و مصلای امام خمینی و در سال 93 در باغ موزه دفاع مقدس در جوار شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار شد. 

رئیس ستاد پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از حضور 145 غرفه در این دوره نمایشگاه خبر داد و گفت: تعداد غرفه‌ها رشد 18 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است. همچنین 60 غرفه جنبی، نمایشگاهی و دیجیتال نیز در این دوره نمایشگاه وجود داشته است. در این دوره 2 زاویه جدید به نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس افزوده شد. نخست نمایش کتاب‌هایی بود که مزین به تقریظ‌های رهبر انقلاب شده‌اند که در مجموع 44 عنوان کتاب به همراه متن تقریظ‌های رهبر انقلاب به نمایش گذاشته شد. زاویه دوم حضور کتاب‌های مقاومت اسلامی است که قریب به 800 عنوان در میان بیش از  5 هزار عنوان کتاب مقدس موجود در این نمایشگاه از آثار مقاومت اسلامی بوده‌اند. 

سردار فضلی همچنین افزود: در سال 91 و 92 قریب به 1800 عنوان کتاب دفاع مقدس چاپ شده است که این مایه خشنودی است. ما افتتاحیه نمایشگاه را با حضور سردار فیروزآبادی و به اهتزاز درآوردن بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در باغ موزه آغاز کردیم. در ادامه نیز در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی را علاوه بر این نمایشگاه در سراسر کشور داشتیم.

وی با اشاره به این برنامه‌ها به بازسازی 32 عملیات دفاع مقدس با موضوعات برجسته در استان‌های کشور برای پنجمین سال متوالی خبر داد و گفت: اقدام دیگر راهپیمایی خانوادگی صبح روز جمعه در 113 شهرستان ایران بود که با استقبال بسیار چشمگیر علاقه‌مندان به ارزش‌های دفاع مقدس مواجه شد. 

رئیس ستاد پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از ادامه برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس تا پایان روز جمعه 11 مهرماه خبر داد و گفت: امیدواریم این نمایشگاه در روزهای پایانی با استقبال بیشتری مواجه شود و ما بتوانیم برای سال آینده نمایشگاهی در شأن دفاع مقدس بویژه در حوزه بین‌الملل داشته باشیم. 

در ادامه این مراسم قاسم افشار خواننده، ترانه‌ای را با عنوان کربلای 5 را اجرا کرد و از تندیس شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی که به همت باغ موزه دفاع مقدس ساخته شده بود، رونمایی شد. پس از آن احمدی نماینده کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به قرائت بیانیه این کمیته پرداخت که در آن به آسیب‌شناسی کمبودها و نواقص احتمالی این دوره برای ارزیابی سطح کیفی و برنامه‌ریزی دوره‌های آینده اشاره شده بود، همچنین در این بیانیه ناشران، نویسندگان و غرفه‌داران برتر این دوره معرفی و تجلیل شدند. 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها