کدخبر: ۳٤۵۳۳
۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰٦
چاپ

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور

باید تسهیلات بانکی به سمت اشتغال محرومین سرازیر شود

بیرجندرسا- انواری گفت: واگذاری تسهیلات با سود 4 درصد برای بانک ها ممکن است نفعی نداشته باشد ولی برای کشور بسیار مفید است. اینگونه اقدامان باعث اعتماد سازی می شود. هیچ محرومی نباید احساس حقارت کند. حقیر شدن لطمه زیادی به خانواده و جامعه می زند.

باید تسهیلات بانکی به سمت اشتغال محرومین سرازیر شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حسین انواری ظهر امروز در کار‌گروه اشتغال خراسان جنوبی اظهار داشت: خیلی از بزه‌کاری‌ها با ایجاد اشتغال می‌تواند حل شود و اشتغالات کوچک و خانگی یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات خانوادهها است.ما باید برای مردم حتی برای سالمندان کشور نیز اشتغال ایجاد کنیم زیرا امید و نشاط هر فرد در ارتباط با کار اوست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی نظام، مردم سالاری دینی است که اگر در این راستا درست عمل شود، می‌توانیم بسیاری از گره‌ها را باز کنیم، یادآور شد: یکی از اهداف اصلی کشور حضور مردم در اقتصاد کشور و کمک به این حوزه است.محرومیت‌زدایی تنها منابع اعتباری نمی‌خواهد، محرومان را باید مورد توجه قرار داد و برای آنها احترام قائل شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 18 هزار نفر پایه کار وجود دارند، گفت: اگر از این 18 هزار بتوانید برای 17 هزار اشتغال ایجاد کنید مشکلات استانتان حل می‌شود.به نظر من این اشتغال با توجه به منابعی که در این استان وجود دارد غیر ممکن نیست، اما تصمیمات نادرست سبب می‌شود که نتوانیم از منابع به خوبی استفاده کنیم.

انواری یادآور شد: تسهیلاتی که بانک‌ها با نرخ بالا ارائه می‌دهند در جهت کمک به محرومان نیست بلکه سبب ایجاد فاصله‌های طبقاتی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان بانک‌ها با اعطای تسهیلاتی با نرخ سود کم به عنوان افراد انقلابی می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در حوزه اشتغال و روحیه امید در خانواده‌ها داشته باشند و به اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه یک میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زیر پوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر یک‌میلیون و 500 هزار سالمند و 100 هزار دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

انواری با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران خراسان جنوبی باید قابلیت‌ها و امکانات بی‌شمار این استان را شناسایی و اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند، از مسئولان خواست تا یک سند چشم‌انداز بسیار خوبی را برای پیشرفت استان تعریف کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم از این مدال خدمتگزاری که بر سینه ما زده شده است کمال استفاده را برده و در این فرصت اندک بهترین خدمت را به محرومان کرده تا بتوانیم در پایان خدمت خود یک کارنامه خوبی را به یادگار بگذاریم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.