کدخبر: ۳٤۵۳۲
۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
چاپ

استاندار خراسان جنوبی:

برای داشتن مرزی ایمن باید حداقل معیشت مرز نشینان فراهم شود

برای داشتن مرزی ایمن باید حداقل معیشت مرز نشینان فراهم شود

بیرجندرسا- خدمتگزار گفت: اگر برای فراهم کردن نیاز های مرزنشینان خرج نکنیم باید برای تامین امنیت مرزی چندین میلیارد بیشتر خرج کنیم. روستائیان استان با حداقل امکانات در روستاها زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا وجه اله خدمتگزار در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: كميته امداد امام خميني(ره) با توجه به امكانات و ظرفيت هايي كه در اختيار دارد نقش بسيار مهمي در توسعه اشتغال و رفع مشكل بيكاري بر عهده دارد.

گفت: بالغ بر 20درصد از جمعيت استان خراسان جنوبي تحت پوشش كميته امداد بوده و از خدمات اين نهاد حمايتي بهره مند مي شوند.

وي  گفت:مردم بزرگترين پشتوانه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و در تمامي صحنه هاي سياسي، اجتماعي و... حضوري هوشمندانه داشته اند كه اين حضور موجب شده تا ايران امروز به بركت رهبري هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان كشوري مقتدر در دنيا مورد توجه باشد.مردم استان خراسان جنوبي در تمامي انتخابات هايي كه تاكنون در سطح كشور برگزار شده است، بيشترين ميزان حضور و مشاركت را در پاي صندوق هاي راي به خود اختصاص داده اند.

خدمتگزاربیان کرد: سرانه كمك به نيازمندان در سطح كشور 18 هزار تومان است که اين میزان در خراسان جنوبي 23 هزار تومان است كه با توجه به پايين بودن سطح درآمد سرانه خانوارهاي شهري و روستايي در اين استان ،نشان دهنده عمق باورهاي ديني و اعتقادي مردم خراسان جنوبي است.

وي به مشكلات موجود در استان خراسان جنوبي اشاره كرد و ادامه داد: پراكندگي جمعيت در روستاها و نيز وسعت زياد استان از حيث جغرافيايي خدمت رساني به مردم را در بخش هاي مختلف بهداشتي ،آموزشي ،فرهنگي و اقتصادي مشكل كرده است.

وي ضعيف بودن برخي زيرساخت ها در استان را از ديگر مشكلات در اين زمينه دانست و تصريح كرد:خراسان جنوبي در برخي زيرساخت هاي مهم از جمله حمل و نقل ريلي ،هوايي و زميني با مشكلاتي مواجه است كه اين موضوع امر سرمايه گذاري و حضور سرمايه گذاران را در استان بامشكل مواجه ساخته است.

استاندارخراسان جنوبي ، ادامه داد: زمانيكه اين زيرساخت ها فراهم نباشد قيمت تمام شده محصولات براي سرمايه گذاران و توليدكنندگان زيادتر از حد معمول خواهد شد كه اين امر تمايل آنها را براي حضور و سرمايه گذاري در استان كم خواهد كرد.

خدمتگزار، با بيان اينكه شرايط خراسان جنوبي نسبت به ساير استان ها چه در بعد جغرافيايي و چه در بعد فرهنگي و اقتصادي متفاوت است، گفت: در حال حضر به دليل خشكسالي هاي چند سال اخير 450روستا در استان بوسيله تانكر آبرساني مي شوند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.