معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور

سال گذشته 300 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شدند

بیرجندرسا- محمد امید گفت:کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در سال گذشته رتبه دوم کشور در اجرای طرح‌های اشتغال را کسب کرده است. در سال گذشته رتبه چهارم کشور از نظر میزان اعتبارات جذب شده از بانک‌ها را داشته است

سال گذشته 300 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شدند

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا محمد امید ظهر امروز در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت پایین اقتصادی این استان جذب این مقدار اعتبار بسیار خوب است و امیدواریم این روند در سال‌جاری نیز ادامه داشته باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: این حرکت کمیته امداد امام خمینی در اشتغال یک حرکت فرآیندی است و در این نهاد توانمندسازی مددجویان را به عنوان یک اصل در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: امروز اشتغال کمیته امداد امام خمینی مورد توجه جوامع بین‌المللی نیز قرار گرفته است؛ در تحقیقی که سازمان ملل بین کشورهای در حال توسعه انجام داده است، الگوی کمیته امداد امام خمینی در اشتغال به عنوان الگوی برتر انتخاب شده است.در همین راستا مبلغ یک میلیون دلار برای مطالعات این کار از سوی سازمان ملل اختصاص یافته است.

امید خاطر نشان کرد: این نهاد در سال گذشته اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان را به منظور آموزش طرح‌های اشتغال هزینه کرده است. استعدادسنجی و آموزش مددجویان قبل از اجرای طرح‌های اشتغال به عنوان یک اصل مهم در کمیته امداد امام خمینی است.

وی اظهارداشت: در سال 92 یک‌هزار و 140 میلیارد تومان منابع اعتباری از محل بانک‌ها برای کمیته امداد امام خمینی در نظر گرفته شده که این نهاد توانست یک‌هزار و 100 میلیارد تومان از این مبلغ را جذب کند.این نهاد توانسته است بیش از 90 درصد از ظرفیت بانک‌ها استفاده کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی باین کرد: در حال حاضر بیش از 25 درصد فرش کشور توسط خراسان جنوبی تولید می‌شود و کمیته امداد امام خمینی آمادگی دارد این حجم را تا سه برابر افزایش دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته حدود 300 هزار خانوار از مددجویان زیر پوشش از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.