کدخبر: ۳٤۳۷۹
۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۹
چاپ

معاون طرح برنامه و راهبردی سپاه:

تحقق آرمان‌های اسلامی در گرو همکاری تمام سازمان‌ها است

سردار تولایی گفت: استکبار جهانی برای تضعیف دفاع مقدس با راه‌اندازی القاعده، داعش و طالبان به بدیل‌سازی دفاع مقدس پرداخت زیرا بعد از جنگ 33 روزه انگیزه و گرایش در بین جوانان غرب به اسلام و در بین جوانان اهل سنت به تشیع شدت گرفت.

تحقق آرمان‌های اسلامی در گرو همکاری تمام سازمان‌ها است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،سردار محمد تولایی معاون طرح برنامه و راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه بیرجند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید تجریبات جنگ به دیگر کشورها منتقل و در این رابطه تلاش کنیم تا این فرهنگ در قالب نظریه‌های مدرن به دیگر کشورها منتقل شود

معاون طرح برنامه و راهبردی سپاه پاسداران ادامه داد: در  کشورهای مختلف در خصوص جنگ نظریه‌های مختلفی وجود داشته که غربی‌ها در این راستا جنگ را برای حیات کشورها همچون نیاز موجود زنده برای حیات به غذا می‌دانند.

وی به مقابله استکبار جهانی به خصوص آمریکا با داعش اشاره کرد و گفت: تا زمانی که گروه داعش با منافع آمریکا در عراق کاری نداشت، آمریکا برای مقابله با داعش هیچ اقدامی انجام نداد اما زمانی که گروه داعش منافع آمریکا را تهدید کرد آنها برای مقابله با داعش آستین بالازدند و این عامل نشات گرفته از نظریه منافع‌طلبی غرب است.

سردار تولایی با تاکید بر تشکیل بسیج در ابتدای جنگ تحمیلی تصریح کرد: در فواصل ابتدای جنگ  توسعه بسیج به عنوان یکی از ارکان‌های عمق استراتژیک ایران مطرح شد که درهمین حال، فعالیت‌های دیگری نیز برای توسعه توان امنیتی، دفاعی، اطلاعاتی و سازندگی در کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دستیابی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و همچنین تحقق آرمان‌های نظام اسلامی تنها در گرو همکاری تمام سازمان‌ها و نهادها است، افزود: مقوله فرهنگی که به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال مورد توجه قرار گرفته در جهان امروزی یکی از مطالبات اساسی مردم بوده که در ایران اسلامی این امر به خوبی نمود یافته است.

وی تاکید کرد: ما خود را موظف به عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار سال می‌دانیم که باید در این مسیر با تمام توان حرکت کنیم.

معاون طرح برنامه و راهبردی سپاه پاسداران به نظر امام راحل(ره) نسبت به جنگ اشاره و تصریح کرد: نگاه امام به جنگ نه خوب است و نه بد و در ارتباط با جنگ دیدگاه امام راحل این بود که آنچه به جنگ ارزش می‌دهد هدف جنگ است.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب نیز اذعان داشتند"اگر جنگ برای هوای شیطانی، جلوگیری از اشاعه حق، توسعه ظلم و کسب مقام مادی باشد این نوع جنگ، جنگ شیطانی است و باید با آن مقابله کرد" که جنگ تحمیلی صدام عیله نظام جمهوری اسلامی ایران از این نوع جنگ بوده است.

سردار تولایی اظهار کرد: از نظر امام راحل(ره) دفاع از حقوق انسانی، ترویج حق، دفاع از مستضعفین، جنگ برای رفع فتنه و جنگ برای رفع کفر جنگ الهی و ممدوح است که این دیدگاه امام سبب شد تا نظریه ناب امام در روابط بین‌الملل شکل گیرد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری این نظریه برای امروز بشریت حائز اهمیت است‌، گفت: این دیدگاه از دفاع مقدس نوری را ساطع و الهام‌بخشی را در تمام مسلمانان منطقه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت و سازش در بین کشورهای اسلامی از انقلاب ما الهام گرفته است، بیان کرد: حزب‌الله لبنان، مقاومت مردم افغان در برابر استکبار جهانی و حماس محصول هشت سال دفاع مقدس ایرانیان است.

 معاون طرح برنامه و راهبردی سپاه پاسداران ادامه داد: جبهه مقاومت شکل گرفته در بین کشورهای اسلامی محصول دفاع مقدس است که امام راحل ایستادگی و دفاع را به سایر کشورها منتقل کردند.

سردار تولایی تصریح کرد: استکبار جهانی برای تضعیف دفاع مقدس با راه‌اندازی القاعده، داعش و طالبان به بدیل‌سازی دفاع مقدس پرداخت زیرا بعد از جنگ 33 روزه انگیزه و گرایش در بین جوانان غرب به اسلام و در بین جوانان اهل سنت به تشیع شدت گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیام امام راحل(ره) پیام اسلام بود، افزود: استکبار جهانی با بدیل‌سازی دفاع مقدس به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بود که مبداء این بدیل‌سازی، راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی مختلف و گروه داعش بوده است.

سردار تولایی ادامه داد: ما مسلمانان باید با ایجاد نظریه‌پردازی از دفاع مقدس با بدیل‌سازی دشمن که با هدف مقابله با جهاد و مقاومت انجام می‌شود مقابله کنیم که در این رابطه قوی عمل نکرده‌ و این خود یک گناه نابخشودنی است.

سردار تولایی با بیان اینکه باید در ار تباط با دفاع مقدس کتاب‌هایی نوشته و به دانشجویان آموزش داده شود تا کشورهای غربی نتوانند از دفاع ما به نفع خود استفاده کنند، افزود: باید نگذاریم که آثاری خون شهداء برای بشریت در پی دارد با ارائه نظریه‌های غیراخلاقی توسط غرب از بین برود.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی با بدیل‌سازی دفاع مقدس به دنبال پایمال کردن خون شهدا هستند که باید با تلاش نگذاریم دشمنان با بدیل‌سازی خواسته‌های نامشروح خود را دنبال کنند.

سردار تولایی با بیان اینکه قبل از وقوع انقلاب اسلامی قدرت ملت‌ها در سه بعد اقتصادی، نظامی و سیاسی سنجیده می‌شد، افزود: با وقوع انقلاب اسلامی و با رهبری امام راحل(ره) بسیج مردمی شکل گرفت که این نوع انقلاب در تاریخ بی‌سابقه بود و پیروزی انقلاب ما با رکن چهارم قدرت جهان یعنی قدرت فرهنگی معنا گرفت.

معاون طرح برنامه و راهبردی سپاه پاسداران ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با پیروزی انقلاب به وجود قدرت فرهنگ ایران پی بردند که در این رابطه برای متلاشی کردن فرهنگ جنگ نرم را علیه ما راه انداختند.

سردار تولایی گفت: جوانان امروز در جبهه‌ حساس‌تري قرار دارند كه به آن جنگ نرم گفته مي‌شود و اين جنگ خيلي دشوارتر و پيچيده‌تر از جنگ سخت و هشت ساله‌ دفاع ايران است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.