کدخبر: ۳٤۳۲٦
۰٦ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۱
چاپ

ارجمندی:

31 هزار بیمار در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری شدند

31 هزار بیمار در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری شدند

بیرجندرسا – مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به رضایمندی مردم از خدمات درمانی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان گفت: 31 هزار و 388 بیمار در بیمارستانهای استان بستری شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ا ز مهر، غلامرضا ارجمندی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تعرفه ها هرچه در بخش خصوصی بالاتر می رود مراجعه به بخش دولتی افزایش می یابد.وی با بیان اینکه افزایش حجم مراجعات به مراکز دولتی موجب طولانی شدن روند پاسخگویی به بیماران می شود،

ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول با کم شدن هزینه های پرداختی مردم برای درمان اقبال مردمی برای مراجعه به مراکز درمانی دولتی استان افزایش داشته است

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان 355 هزار بیمار در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی ویزیت شده اند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در زمینه جذب نیرو به خصوص نیروی پزشک متخصص و فوق تخصص با مشکل مواجه است.

تصریح کرد: 112 نیروی متخصص در استان درخواست داشته ایم که وزارتخانه تعهد 52 پزشک را برای استان خراسان جنوبی داده است.

ارجمندی بیان داشت: با به کارگیری این پزشکان تا حدی نیازشهرهای استان به پزشک متخصص مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه ماندگاری پزشکان در شهرهای استان نیز حدود یک تا دوسال است، افزود: باید جاذبه های ماندگاری پزشکان در استانهای محروم از جمله خراسان جنوبی بیشتر شود و تسهیلات ویژه برای پزشکان در این مناطق درنظر گرفته شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: باید راه ورود پزشکان به شهرهای بزرگ برای ماندگاری آنها در استانهای محروم گرفته شود.

تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار

 معاون توسعه منابع و مدیریت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست به اجرای پروژه بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند اشاره کرد و افزود: تا کنون برای اجرای این پروژه 54 میلیارد تومان هزینه شده است.

باریک بین با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه در سال جاری 12 میلیارد تومان بوده است،

بیان کرد: هفت میلیارد تومان از این اعتبار تا کنون تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور درسفر به خراسان جنوبی قول تخصیص 100 درصدی اعتبار سال جاری این پروژه را داده،

بیان داشت: برای تکمیل این پروژه 30 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است که قول تخصیص آن در بودجه سال آینده داده شده است.

باریک بین با بیان اینکه بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند به بیمارستان رازی نامگذاری شده است.

افزود: این بیمارستان در متراژ 29 هزار متر مربع در حال ساخت است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات ساختمان آن در سال آینده به اتمام برسد.

معاون توسعه منابع و مدیریت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تجهیز این بیمارستان نیز نیازمند حداقل 60 میلیارد تومان اعتبار است.باریک بین  با اشاره به اینکه در سال جاری زمینه جذب پرستار برای استان فراهم شده است،

گفت: امیدواریم با قول مسئولان نیروهای که مجوز استخدام آنها در سال 90 گرفته شده بود و تمامی مراحل گزینش آنها انجام شده نیز تا پایان سال به کارگیری شوند و بیمارستانهای شهرستان های استان با بکارگیری این نیروها فعال شود.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.