کدخبر: ۳٤۱۷۸
۰۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۷
چاپ

به مناسبت فرا رسیدن روز ازدواج

تغییر الگوی فرهنگی راهی برای به تأخیر افتادن ازدواج / ضرورت تصویب طرح تعالی خانواده

بیرجندرسا-یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور با وجود تغییر الگوی فرهنگی شاهد به تأخیرافتادن در امر ازدواج هستیم، گفت: تصویب طرح تعالی خانواده ضروری زیرا باعث تسریع در امر ازدواج می‌شود.

 تغییر الگوی فرهنگی راهی برای به تأخیر افتادن ازدواج / ضرورت تصویب طرح تعالی خانواده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ،زهره طبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زنان و جوانان خبرگذاری تسنیم، با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور شاهد به تأخیر افتادن امر ازدواج هستیم، اظهارداشت: تغییر الگوی فرهنگی در کشور باعث شده است که امروز شاهد به تأخیر افتادن ازدواج باشیم و جوانان تحصیل را در اولویت خود قرار دهند و ازدواج را منوط به پایان رسیدن تحصیل خود بدانند.

وی با بیان اینکه بحث اقتصادی و تجملات از عواملی است که امروز مانع ازدواج شده است، افزود: امروز مقدمات ازدواج از خود ازدواج مهم تر جلوه می کند و سنت‌های دست و پا گیر و غلط باعث شده است که اصل ازدواج فراموش شود. در واقع چنین مواردی باعث به تأخیر افتادن ازدواج و ایجاد مشکل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه وقتی رابطه آزاد و بدون چارچوب در بیرون از محیط خانه و دور از نظارت خانواده صورت گیرد دیگر جوانان تمایلی به ازدواج ندارند، گفت: ترویج رفتارهای ضد دینی و رابطه های نامناسب توسط ماهواره ها صورت می گیرد به این شکل که ماهواره ها با تبلیغات خود ارزش و قداست سنت دینی را در ذهن جوانان از بین می برند.

طبیب زاده با اشاره به اینکه باید اعتقادات دینی را در جوامع تقویت کرده و فرمایشات مقام معظم رهبری را مبنی بر افزایش جمعیت و ازدواج را مورد توجه قرار دهیم ، افزود: اگر بخواهیم در راستای افزایش جمعیت گام برداریم باید ابتدا موضوع ازدواج حل شود.

وی اظهارداشت: تسهیل در امر ازدواج یک ضرورت بوده و باید بگویم هر چه زودتر شورای عالی جوانان تشکیل شود تا شاهد مصوبات خوبی در راستای تسهیل در امر ازدواج باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید طرح تعالی خانواده تصویب شود تا مقدمات اقتصادی جوانان برای تشکیل خانواده تا حدودی حل شود، گفت: باید در راستای ازدواج سریع و در سن مناسب گام برداریم و اجازه ندهیم تبلیغات ماهواره ای و فرهنگ غربی موجب به تأخیر افتادن ازدواج نشود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها