کدخبر: ۳٤۰٦۵
۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۹
چاپ

ریابکوف: ایده‌های تازه‌ای در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده‌ایم/شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم

بیرجند رسا-نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای با ایران روز دوشنبه به خبرگزاری «ایتارتاس» گفته است که مسکو در دور تازه مذاکرات، طرح‌های تازه‌ای را ارائه کرده است.

ریابکوف: ایده‌های تازه‌ای در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده‌ایم/شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایتارتاس» از ارائه طرح‌های جدید از سوی مسکو در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داده است.

نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای در این رابطه گفته است: «ما شاهد برخی پیشرفت‌ها از جمله در موضوعاتی که همواره دشوارترین‌ها بوده‌اند، بودیم. خود ما هم در این پیشرفت نقش داشتیم.»

وی افزود: «هیئت روس در روزهای اخیر ایده‌های جدید مطرح کرده است. ما هم در سطح مدیران سیاسی و هم در سطح کارشناسان با دیگر هیئت‌ها تماس فشرده داریم.»

    مذاکره یک ساعت و نیمه ظریف و کری در نیویورک/واشنگتن: در مورد داعش هم بحث کردیم
    لس‌آنجلس‌تایمز: طرح جدید آمریکا با واکنش منفی در تهران مواجه شد

هفتمین دور از مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 از روز جمعه در نیویورک آغاز شده و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز ادامه خواهد داشت. طرفین باید تا روز سوم آذر بر سر راهکاری جامع به توافق برسند.

آقای ریابکوف همچنین گفته است: «هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما باید با تمرکز در این مسیر به تلاش ادامه دهیم.»

نماینده روسیه با بیان اینکه هنوز توافقی برای برگزاری نشست در سطح وزیران خارجه صورت نگرفته، گفت: «ما چندین ایده جدید را مطرح کرده‌ایم. امیدواریم که از این ایده‌ها به عنوان محرکی برای اقدامات جمعی برداشت شود.»

وی در مصاحبه دیگری با خبرگزاری ریانووستی نیز در مورد پیشرفت‌های صورت گرفته گفته است: «پیشرفت‌هایی صورت گرفته، اما روند آن آرام است. مهم این است که این پیشرفت‌ها در زمینه موضوعاتی صورت گیرد که تاکنون بهبود نیافته‌اند.»

آقای ریابکوف همچنین با اشاره به حضور روسای جمهور آمریکا و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، گفته است حضور مقامات ارشد دو کشور در نیویورک می‌تواند بر روند مذاکرات اثرگذار باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها