کدخبر: ۳٤۰۲۳
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
چاپ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

ادبیات و شعر بخشی جدا نشدنی از فرهنگ ایرانی است

بیرجند رسا-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ادبیات و شعر بخشی جدا نشدنی از فرهنگ ایرانی است.

ادبیات و شعر بخشی جدا نشدنی از فرهنگ ایرانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، احمد محبی در نشست صمیمی با شاعران و مسئولان انجمن‌های شعر و ادب استان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: شعر و شعر خوانی در فرهنگ این استان از پیشینه بسیار غنی‌ای برخوردار است و بسیاری از ادبا و بزرگان فرهنگی این استان دستی در شعر و ادبیات داشته‌اند‌.

وی خراسان جنوبی را دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه ادبیات به ویژه شعر خواند، و خاطرنشان کرد: باید این پتانسیل‌ها شناخته و مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی غنای برنامه‌های فرهنگی را مرهون تلاش و مساعدت هنرمندان استان و نیازمند همکاری متقابل آنان دانست و یاد‌آور شد: ظرفیت‌های خراسان جنوبی در بخش شعر و ادب و هنر بر هیچ کس پوشیده نیست.

محبی در بخش دیگری از سخنانش حمایت خود از برگزاری جلسات و انجمن‌های شعر را اعلام کرد و افزود: تقویت انجمن‌های مختلف، نظام‌مند و قانونمند کردن آن‌ها در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دارد و در این راستا می‌طلبد هنرمندان نیز نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر داشتن همدلی و همگرایی به عنوان عامل انسجام در برنامه‌ها تصریح کرد: همگرایی و همدلی می‌تواند سبب تشکیل انجمن شعر قوی شود و تعامل و همکاری همه جانبه شاعران نیازمند تحقق این همدلی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی موازی کاری در دستگاه‌ها‌، عدم وجود بانک اطلاعاتی‌، ناشناخته ماندن شعرای استان‌، نبود اساس‌نامه مدون و عدم اختصاص بودجه در برگزاری جشنواره‌های ادبی را برخی از مشکلات پیش روی فعالان عرصه شعر استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد بتوانیم در آینده نزدیکی شاهد حل این مسائل با کمک و تعامل شما هنرمندان استان باشیم.

محبی‌ تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی شعر در استان تلاش دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات و مسائل شاعران استان را شناسایی و اقدامات عملی در ارتباط با رفع آنها را اجرایی کند.

در این نشست همچنین برخی از شاعران به شعرخوانی، بیان مسائل و مشکلات از جمله‌ چاپ آثار‌، مهیا کردن مکان‌های مناسب برای فعالیت، تعامل با رسانه‌ها، برپایی جشنواره، توجه به آموزش و آسیب شناسی حوزه شعر و داستان پرداختند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.