کدخبر: ۳۳۹۷۵
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
چاپ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت سه کتابخانه سیار روستایی در سطح استان و چند کتابخانه سیار شهری

فعالیت سه کتابخانه سیار روستایی در سطح استان و چند کتابخانه سیار شهری

بیرجند رسا-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در زمینه کتابخانه‌های ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای 12مرکز فرهنگی و هنری با 20 هزار عضو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا, عبدالرضا صمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: موفقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در گرو همکاری و هماهنگی تمامی نهادهای مسئول است.

وی افزود: در تمامی نهادها ظرفیت‌های موثر و ارزشمندی وجود دارد که اگر تنها باشند فقط در محدوده خود اثر‌بخش است اما اگر با ظرفیت‌های دیگر نهادها همسو شوند اثربخشی آن بسیار بیشتر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به این موضوع یکی از دلایلی که سبب شده در جریان توسعه فرهنگ مطالعه موفقیت کمتری داشته باشیم عدم شناخت و استفاده نهادهای فرهنگی از ظرفیت‌های‌ یکدیگر بوده است.

صمدی به برنامه‌های کانون در زمینه کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کتاب و کتابخوانی است که در این مورد چندین شیوه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در زمینه کتابخانه‌های ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای 12مرکز فرهنگی و هنری با 20 هزار عضو است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین سه کتابخانه سیار روستایی در سطح استان و چند کتابخانه سیار شهری در مناطق کمتر برخوردار شهری در زمینه مطالعه و کتابخوانی فعال هستند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: پویایی و سرزندگی هر جامعه‌ای میزان مطالعه در آن جامعه است.

محمود کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: آنچه سبب موفقیت افراد در مشاغل و کارهای مختلف می‌شود  مطالعه افراد است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.