کدخبر: ۳۳۹۷۱
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
چاپ

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد

610 میلیارد تومانی خشکسالی به بخش کشاورزی و دامی در خراسان‌جنوبی

610 میلیارد تومانی خشکسالی به بخش کشاورزی و دامی در خراسان‌جنوبی

بیرجند رسا-ولی‌پور مطلق گفت: میزان خسارت وارده به محصولات زراعی در سال زراعی جاری 150 میلیارد تومان، محصولات باغی 160 میلیارد تومان و بخش دام 300 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ،هاشم ولی‌پور مطلق اظهار داشت: هیچ گونه اعتباری در ارتباط با خشکسالی از گذشته تاکنون به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه در سال 91 مبلغ 6 میلیارد و 59 میلیون تومان از اعتبارات خشکسالی به بخش کشاورزی استان برای کمک به دامداران برای آبرسانی سیار به دام و کشاورزان و برای آبرسانی سیار به باغات، مزارع و احیاء قنوات اختصاص یافته است، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته میزان خسارت وارده به محصولات زراعی 129 میلیون تومان، محصولات باغی 9 میلیون و 190 هزار تومان و بخش دام 27 میلیارد و 286 میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: میزان خسارت وارده به محصولات زراعی در سال زراعی جاری 150 میلیارد تومان، محصولات باغی 160 میلیارد تومان و بخش دام 300 میلیارد تومان بوده است.

ولی‎پور‌مطلق با بیان اینکه با برگزاری کارگروه تخصصی خشکسالی و سایر مخاطرات طرح‎های اجرایی کوتاه‎مدت و بلندمدت مورد بررسی و برای اجرا به بخش‎های تخصصی مربوطه ارجاع شده است، ادامه داد: از جمله آنها مبارزه با آفات چوبخوار، احداث آب‏‌بندها برای جمع‏‌آوری و ذخیره نزولات و دیگر طرح‎های آبخیزداری برای تغذیه سفره‎های آب زیرزمینی و آبرسانی سیار به دام‎ها در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از قنات‎های استان به طور کامل خشک شده است، گفت: میزان 20 درصد از قنات‎های استان دچار کاهش شدید آبدهی شده به گونه‌ای که امکان آبیاری به مزارع وجود ندارد و مابقی قنات‎ها از 30 تا 70 درصد دچار کاهش آبدهی شده‎اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انجام عملیات آبخیزداری بالا دست قنوات توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین مرمت و لایروبی قنوات از جمله اقداماتی است که به میزان اختصاص اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.