کدخبر: ۳۳۹٦٤
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
چاپ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

شهرستان قاین بیشترین آمار روستایی بیمه شده در خراسان جنوبی را دارد

شهرستان قاین بیشترین آمار روستایی بیمه شده در خراسان جنوبی را دارد

بیرجند رسا-مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۳ هزار شهروند قاینی دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند گفت: ۶۱ هزار نفر از آنان را روستائیان تشکیل می دهند که بیشترین آمار بیمه شدگان روستایی خراسان جنوبی مربوط به این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم،حسین خوبان در آیین افتتاح ساختمان بیمه سلامت شهرستان قاین اظهار کرد: با توجه به افزایش سرانه هر نفر درطرح  تحول سلامت برای مناطق روستایی  در شهرستان قاین این سرانه از 18500 تومان به  115 هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای  آغاز طرح تحول سلامت مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاین اختصاص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت که از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه‌های سنگین درمان است.

خوبان گفت: اجرای طرح نظام سلامت که بر کاهش آلام و مشکلات درمانی مردم و بیمه‌شدگان تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح بیمه همگانی سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است، اظها کرد: کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تجهیز بیمارستان‌ها و ترفیع و تعویض امکانات بیمارستانی از اهداف طرح بیمه همگانی سلامت است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت با نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های تحول نظام سلامت و با تکیه بر کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان نقش مهمی را می‌تواند داشته باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.