کدخبر: ۳۳۹۵۸
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
چاپ

با تاکید بر نقش مهم ایران در منطقه

بان‌کی‌مون: در انتظار دیدار با روحانی هستم

بیرجند رسا-دبیرکل سازمان ملل گفت: همانطوری که در گذشته نیز بارها گفته‌ام وقتی که موضوع به صلح و امنیت و هماهنگی در منطقه مربوط باشد، ایران بازیگر و کشور مهمی در منطقه است.

بان‌کی‌مون: در انتظار دیدار با روحانی هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،بان کی مون در نشست خبری خود با خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد در پاسخ به سئوالی تاکید کرد: بسیار مهم است که ایران به موضوع اتمی خود در مذاکرات با گروه 1+5 هر چه زودتر رسیدگی و در بسیاری از موضوعات مربوط به درگیری‌ها در منطقه به طور سازنده همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه در انتظار دیدار رئیس جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف در مدت اقامتشان در نیویورک است، افزود: همواره آماده گفت‌وگو و مشاوره با رهبریت ایران هستم و از دمیستورا نماینده ویژه خود در سوریه نیز درخواست کردم با رهبریت ایران مذاکراتی داشته باشد و وی به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

 

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، بان کی مون همچنین درباره نشست شصت و نهم مجمع عمومی گفت: بیش از صد و چهل رئیس دولت، رهبران جامعه مدنی و روسای دیگر نهادهای تاثیر گذار جهانی در نشست های عالیرتبه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: همه با هم به خشونت های وحشتناک در سوریه، عراق و مناطقی که درگیری ها و شکست حکومت زمینه موثری برای گروه های افراطی فراهم کرده است، رسیدگی خواهیم کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها