کدخبر: ۳۳۹۵۷
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در خراسان جنوبی

بیرجند رسا-کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در خراسان جنوبی برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا، محمدحسن اکبری‌مطلق  عصر گذشته (25 شهریورماه) در کارگاه پیشگیری از طلاق با اشاره به اینکه طی 35 سال گذشته در کشور بیشتر به مسائل اقتصادی و زیرساخت‌های آن پرداخته شده و از مسائل فرهنگی غفلت کرده‌ایم، گفت: طلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی در کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تغییر سبک زندگی در جامعه و ابراز تاسف از اینکه در جامعه به جای ساده کردن امر ازدواج شاهد ساده شدن طلاق هستیم، افزود: در این زمینه آمار نگران کننده‌ای وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهارکرد: سایر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، بهزیستی را در این زمینه تنها گذاشته‌اند و بهزیستی تقریبا به تنهایی در زمینه پیشگیری از طلاق فعالیت می‌کند.

اکبری‌مطلق ضمن تشکر از حضور مدرس کشوری و 40 نفر از مشاوران مراکز غیردولتی و دولتی استان در این کارگاه، ابراز امیدواری کرد: با افزایش فعالیت در این زمینه شاهد کاهش نرخ طلاق در کشور باشیم.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را کاهش آسیب‌های روانی طلاق عنوان کرد و افزود: این کارگاه مقدماتی بود و  یک کارگاه پیشرفته نیز برگزار می‌شود که زمان آن در حال حاضر مشخص نیست.

لازم به ذکر است که این دوره توسط معاونت توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی و به مدت 15 ساعت در روزهای 24 و 25 شهریور برگزار شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.