کدخبر: ۳۳۹۵٤
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
چاپ

درخواست یک میلیارد دلاری سازمان ملل علیه ابولا؛

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش روز افزون ابولا

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش روز افزون ابولا

بیرجندرسا-شمار قربانیان بیماری تب ابولا در غرب آفریقا به دو هزار و ۴۶۱ نفر رسید. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از مجموع چهار هزار و ۹۸۵ مورد ابتلا به بیماری تب ابولا در کشورهای غرب آفریقا، دو هزار و ۴۶۱ مورد به مرگ منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ بیشترین شمار قربانیان در سه کشور سیرالئون، گینه کوناکری و لیبریا ثبت شده است.  سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه همچنین هشدار داد اگر اقدام جامعه جهانی علیه این بیماری سریع نباشد ممکن است این تعداد به ده ها هزار نفر نیز برسد.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش روز افزون ابولا
" بروس ایلوارد " معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در ژنو گفت : " بحران کنونی که با آن مواجه هستیم، در قرن معاصر بی سابقه است. نمی دانیم این آمار تا چه حد گسترش خواهد یافت . "
سازمان ملل متحد نیز روز سه شنبه برای مبارزه با ابولا در کشورهای غرب آفریقا نزدیک به یک میلیارد دلار خواستار شد. این مبلغ تقریبا نزدیک به دو برابر کمکی است که پیش از این و کمتر از یک ماه گذشته درخواست شده بود.
دکتر دیوید نابارو David Nabarro هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در زمینه ابولا در پایان نشست پشت درهای بسته در ژنو به رسانه ها گفت : سازمان ملل متحد به « یک میلیارد » دلار نیاز دارد.
والری آموس مسئول عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت : " این یک چالش عظیم مالی است. "
سازمان ملل متحد در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد برآورد کرده است 22 میلیون و 300 هزار نفر در مناطقی زندگی می کنند که این ویروس شیوع پیدا کرده است و به کمک نیاز دارند.

درخواست کمک یک میلیارد دلاری سازمان ملل علیه ابولا
براساس این گزارش، سازمان ملل متحد برآورد می کند 20 هزار نفر تا پایان سال به ویروس ابولا آلوده شوند که 16 درصد در گینه، 40 درصد در لیبریا و 34 درصد در سیرالئون خواهد بود.
سازمان ملل متحد امیدوار است شیوع این بیماری تا پایان سال کاهش یابد و سپس پیش از نیمه سال 2015 متوقف شود.
با افزایش شمار مبتلایان به ابولا ، آمریکا پیش نویش قطعنامه ای را  ، به شورای امنیت ارائه کرد . در پیش نویس این قطعنامه که قرار است در جلسه اضطراری بعد از ظهر روز پنجشنبه در شورای امنیت بررسی شود، از دولت ها خواسته شده است برای مقابله با پیشروی نگران کننده بیماری ابولا ، تدابیری جمعی اتخاذ کنند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش روز افزون ابولا
این متن، در صورت تصویب، شیوع بیماری تب ابولا را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی خواهد کرد.
شورای امنیت در نشست روز پنجشنبه خود از کشورهای عضو سازمان ملل خواهد خواست به کشورهایی که با شیوع تب ابولا دست به گریبانند شامل سیرالئون، لیبریا و گینه کوناکری ، کمک های فوری، از جمله بیمارستان های صحرایی، پزشک و پرستار و همچنین کمک های تدارکاتی و حمل و نقل هوایی ارسال کنند.
برگزاری نشست های شورای امنیت در مورد بحران های مربوط به بهداشت خیلی کم اتفاق می افتد. این شورا در سال های  2000 و 2011 هم به بررسی بیماری ایدز پرداخت.
آمریکا روز سه شنبه همچنین اعلام کرد در نظر دارد در چارچوب طرح جدید خود برای مقابله با گسترش بیماری ابولا در غرب افریقا حدود سه هزار نیرو به این منطقه اعزام کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.