کدخبر: ۳۳۹۳۷
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸
چاپ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :

عدم رعایت قانون کپی‌رایت، انگیزه تولیدکنندگان را کم می‌کند

بیرجند رسا-عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبعات عدم اجرای قانون کپی‌رایت، گفت: عدم رعایت این قانون، انگیزه تولیدکنندگان را کم می‌کند.

عدم رعایت قانون کپی‌رایت، انگیزه تولیدکنندگان را کم می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، نصرالله پژمان‌فر  در مورد قانون کپی‌رایت و تبعات عدم رعایت آن، اظهار داشت: این قانون بسیار کارآمد است اما به شرطی که تلاش در جهت اجرای آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما در یک فضای بی‌عدالتی رسانه‌ای و انتشاراتی علمی واقع شدیم که بر این اساس در جریانات تکراری، ظلم به ما تحمیل می‌شود، چراکه در بسیاری موارد آثار تولیدی ما در مجامع علمی توقیف شده و شاید به همین دلیل بسیاری از افراد خود را ملزم به رعایت قانون کپی‌رایت نمی‌بینند. اگر ما در یک تعامل واقعی بودیم انگیزه برای اجرای این قانون بیشتر می‌شد البته عدم رعایت آن در داخل کشور نیز تبعاتی دارد که بخشی از آن به دستگاه‌های مسئول برمی‌گردد.

پژمان‌فر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عدم رعایت قانون کپی‌رایت چه تبعاتی در میان تولیدکنندگان دارد، تصریح کرد: این موضوع انگیزه تولیدکنندگان را کم می‌کند و به جای اینکه تمرکز بر حفظ آثار خود داشته باشند دچار آسیب‌های اجتماعی و ضرر مادی این مسئله می‌شوند. باید تلاش شود تا این موضوع رعایت شود چراکه در غیر اینصورت از جنبه‌های فرهنگی و حتی امنیتی نیز آسیب می‌بینیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اهتمام مجلس برای ضمانت اجرایی این قانون، گفت: نسبت به این موضوع بحث مستقیمی در کمیسیون فرهنگی مطرح نشده اما تکالیف قانونی وجود دارد، دستگاه‌های ذیربط نیز باید آن را رعایت کنند و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت بگیرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها