کدخبر: ۳۳۹۳٤
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
چاپ

والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۴- لهستان

فرانسه از سد آلمان گذشت/ ایران امشب صعود می‌کند؟

بیرجند رسا-تیم ملی والیبال فرانسه در نخستین دیدار خود در مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان، آلمان را مغلوب کرد.

فرانسه از سد آلمان گذشت/ ایران امشب صعود می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم،نخستین دیدار گروه G از مرحله سوم مسابقات والیبال قهرمانی ‌جهان با پیروزی 3 بر صفر تیم ملی فرانسه برابر آلمان به پایان رسید. 

فرانسه برای ششمین بار بود در جمع 6 تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی جهان قرار می‌گرفت. نخستین حریف فرانسوی‌ها در مرحله سوم مسابقات، تیم آلمانی بود که از ابتدای شروع این تورنمنت از شهر کاتوویچ تکان نخورده بودند. ویتال هاینن، سرمربی بلژیکی آلمان می‌گفت: اینجا مثل خانه ماست و باید به تیم‌های فرانسه و ایران برای ورئد به این شهر خوش آمد بگویم!

این بازی علاوه بر تیم‌های آلمان و فرانسه برای تیم ملی ایران نیز اهمیت خاصی داشت. در صورتی که آلمان در این بازی از فرانسه شکست می‌خورد و تیم ایران هم بتواند در بازی اول خود شاگردان هاینن را مغلوب کند،‌ می تواند به جمع 4 تیم برتر مسابقات بپیوندد.

بازی با برتری فرانسه شروع شد و با برتری مطلق این تیم هم به پایان رسید. حملات تیم آلمان در ست اول به هیچ وجه در حد فرانسه نبود و ست اول با نتیجه 25 بر15 به سود خروس‌ها تمام شد. در این ست، آنتونین روزیه،‌ امتیاز آورترین بازیکن مسابقات قهرمانی جهان، 10 امتیاز کسب کرد. آمار موفقیت حملات او 83 درصد بود.

بازیکنان آلمان ست دوم را بهتر شروع کردند و 11 بر10 از حریف خود برای اولین بار پیش افتادند. برتری ژرمن‌ها دوام زیادی نداشت و آنها 14 بر12 عقب افتادند. دو تیم از امتیاز 17 تا 21 پابه‌پای هم پیش رفتند تا اینکه نتیجه این ست نزدیک باز هم 26 بر24 به سود آبی‌ها تمام شد. حمله، همچنان نقطه برتری فرانسه در این ست بود.

ست سوم هنوز شروع نشده بود که آلمان 4 بر یک از حریف عقب افتاد و ویتال هاینن مجبور به استفاده از وقت استراحت شد. ست سوم نیز با برتری 25 بر 22 به سود فرانسه تمام شد تا نخستین 3 امتیاز مرحله سوم به فرانسه رسیده باشد. در پایان این بازی، اروین انگاپت 20 امتیاز برای فرانسه  گیورگی گروزر 14 امتیاز برای آلمان کسب کردند. 

 در بازی‌های امروز چهارشنبه، تیم ایران با آلمان از ساعت 22:55 روبرو می‌شود و برزیل با روسیه دیدار می‌کند. دیدار دو تیم برزیل و روسیه در مرحله دوم مسابقات 3 بر یک به سود برزیل تمام شده بود.

ایران در صورت برتری در دیدار امشب به جمع 4 تیم برتر راه پیدا خواهد کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.