کدخبر: ۳۳۹۰۰
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
چاپ

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 5 هزار تن پسته در بشرویه

بیرجند رسا-رئیس جهاد کشاورزی بشرویه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات پسته این شهرستان بیش از 5 هزار و 700 تن پسته برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از 5 هزار تن پسته در بشرویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، حسین سرچاهی  اظهار داشت: شهرستان بشرویه دارای رتبه اول تولید محصول پسته در استان است.

وی ادامه داد: بیش از 7 هزار و 160 هکتار از اراضی بشرویه زیر کشت محصول پسته است که پیش‌بینی می‌شود از این اراضی بیش از 5 هزار و 700 تن پسته برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه افزود: با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که بر روی ارقام و گونه‌های مقاوم به شوری صورت گرفته است ارقام پسته سازگار با اقلیم بشرویه فندوقی، احمد آقایی، کله قوچی، بادامی و سفید است که در باغات بشرویه تولید می‌شود.

سرچاهی تصریح کرد: از مجموع مساحت زیر کشت پسته در بشرویه 3 هزار و 900 هکتار بارور و 3 هزار و 240 هکتار غیر بارور هستند.

این مسئول تعداد بهره‌برداران محصول پسته بشرویه را یک هزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: 50 هزار نفر روز کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در باغات پسته بشرویه مشغول به کار می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه از فعالیت پنج ترمینال ضبط پسته برای فرآوری این محصول در بشرویه خبر داد و یادآور شد: با برداشت بیش از 5 هزار تن پسته درآمدی حدود 700 میلیارد ریال عاید کشاورزان بشرویه می‌شود.

کسب رتبه برتر کشوری توسط پسته‌کار بشرویه‌ای

سرچاهی از کسب رتبه برتر کشوری توسط پسته کار بشرویه‌ای خبر داد و افزود: این پسته کار با تولید محصول پسته به میزان 16 تن پسته خشک در هکتار در سطح کشوری برگزیده شده است.

وی زمان برداشت این محصول در بشرویه را از نیمه دوم شهریور‌ماه تا نیمه آبان‌ماه اعلام و تاکید کرد: افزایش هزینه‌های کشاورزی نظیر قیمت بالای هزینه‌های کارگری و افزایش قیمت سم و کود از جمله مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی پسته‌کاران بشرویه است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.