کدخبر: ۳۳۸۸۵
۲٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰۲
چاپ

استاندار خراسان جنوبی:

تخصیص بیش از 56 درصد اعتبارات استان / 42 درصد پست‌های سازمانی استان بلاتصدی است

بیرجندرسا- وجه اله خدمتگزاراز فعالیت دوبرابری بعضی کارمندان دولت گفت و خاطر نشان کرد:42 درصد پست‌های سازمانی استان و همچنین 86 درصد در حوزه محیط زیست بلاتصدی مانده است.

تخصیص بیش از 56 درصد اعتبارات استان /  42 درصد پست‌های سازمانی استان بلاتصدی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،استاندارخراسان جنوبي  در جلسه بررسي مسائل زيست محيطي استان كه با حضور سركار خانم دكترمعصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست كشور برگزار شده با اشاره به نوپابودن استان و شرایط اقلیمی خاص منطقه خاطر نشان کرد:نمحيط زيست جايگاه ويژه اي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران دارد، که اصل 50 قانون اساسی به محیط زیست پرداخت است.

وی با اشاره به  مردمي قانع ،سخت كوش و حامي دولت و نظام در استان خراسان جنوبی  تصريح كرد: متاسفانه خشكسالي هاي چند سال اخير زندگي را بر مردم اين منطقه سخت كرده و كشاورزي را به عنوان يكي از محورهاي مهم توسعه با چالش مواجه ساخته است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مردمی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان، تصریح کرد: این امر جز با تسهیلات و تخفیفات و ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران محقق نمی‌شود.

وي نقش محيط زيست را در اين رابطه بسيار مهم دانست و تصريح كرد: مسئولين محترم سازمان محيط زيست در كشور مي توانند با بومي سازي دستورالعمل ها و قوانين موجود در اين زمينه تسهيلات و تخفيفاتي قائل شوند تا بتوان بهتر و بيشتر از حضور سرمايه گذاران در استان استفاده كرد.

وی در ادامه با اشاره به استعلام سرمایه گذاری ها در استان از محیط زیست خاطر نشان کرد: اختيار به مديران استاني خصوصاً به استان هايي كه داراي بعد مسافت با مركز هستند از ديگر مواردي است كه مي تواند موجب تسريع روند توسعه استان هاي محروم و دورافتاده اي همچون خراسان جنوبي باشد

 وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه معدن بیان کرد:ظرفیت های استان در حوزه دانشگاهی و کشاورزی نیز منحصر به فرد است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پاسداری و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است.

وی خواستار واگذاری برخی اختیارات به مدیران استان در حوزه محیط زیست شد و ادامه داد: برخی از شرایط باید بومی سازی شود و بر اساس شرایط بومی تصمیم گیری شود.

 وی تاکید کرد: از نگاه و ظرفیت کارشناسی استانها در تدوین برنامه ششم استفاده شود.

خدمتگزار با  اشاره به 460 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان ادامه داد: باتوجه به خشکسالی ها هنوز حداقل معیشت برای مرز نشینان در استان فراهم نشده است.

 وی با بیان اینکه فراهم نشدن امکانات برای مرز نشینان موجب مهاجرت و حاشیه نشینی می شود، تصریح کرد: باید به استان خراسان جنوبی توجه ویژه از سوی دولت شود.

وي وجود نيروهاي انساني ماهر در استان را از جمله سرمايه هاي ارزشمند اين استان دانست و افزود: در حال حاضر 42 درصد از پست هاي سازماني در استان و 86 درصد در اداره کل محیط زیست استان  بلاتصدي است كه اين امر چالشي در راه ارائه خدمت بهتر ومطلوب تر به مردم عزيز استان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به استان خراسان جنوبی داشته است،ادامه داد: تاکنون بیش از 56 درصد اعتبارات استان تخصیص یافته است.

وی از تخصیص 56 درصد اعتبارت استان در خزانه خبرداد و گفت: بیش از نیمی از اعتبارات تملک و دارایی استان در بودجه سال 93 پیش‌بینی شده است و در خزانه استان موجود است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها