کدخبر: ۳۳۸۷٦
۲٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱
چاپ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

توسعه اقتصادی خراسان جنوبی به بخش صنعت و معدن گره خورده است

بیرجند رسا-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: توسعه اقتصادی خراسان جنوبی به بخش صنعت و معدن گره خورده است.

توسعه اقتصادی خراسان جنوبی به بخش صنعت و معدن گره خورده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ،نعمت‌الله حقیقی ظهر امروز در نشست مباحث زیست محیطی خراسان جنوبی که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: توسعه اقتصادی خراسان جنوبی به بخش صنعت و معدن گره خورده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای پتانسیل‌های خوبی در حوزه صنعت و معدن است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ما در استان، توسعه پایدار هم در بخش صنعت و هم در بخش معدن است.

تولید 70 میلیون تن سیمان در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به تولید 70 میلیون تن سیمان در این استان، افزود: با توجه به این آمار، خراسان جنوبی سهم به‌سزایی از توسعه اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

حقیقی گفت: در راستای مسائل زیست محیطی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین محورهای توسعه استان بخش معدن است.

وی با بیان اینکه بیش از 38 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد، یادآور شد: با توجه به وجود این معادن، درخواست می‎شود برای توسعه و اشتغال استان در این زمینه موانع برطرف شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به منطقه نایبندان اشاره کرد و افزود: در این منطقه معادنی وجود دارد که در حال حاضر پروانه اکتشاف آن صادر شده و از سال 82 تا‌کنون با موانعی برخورد کرده بود.

حقیقی خواستار شد که یک خط ویژه برای طرح‌های محیط زیستی خراسان جنوبی طراحی شود.

فارس

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.