کدخبر: ۳۳۸۷۰
۲٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:٤۳
چاپ

خدمتگزار:

86 درصد پست های سازمانی محیط زیست خراسان جنوبی بلاتصدی است

86 درصد پست های سازمانی محیط زیست خراسان جنوبی بلاتصدی است

بیرجند رسا-استاندار خراسان جنوبی از بلاتصدی بودن 86 درصد پست های سازمانی محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ،وجه اله خدمتگزار ظهر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی استان که با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، اظهارکرد: خراسان جنوبی از استانهای نوپا است که شرایط اقلیمی خاص دارد و مشکلات جدی در این زمینه داریم.

 وی با بیان اینکه اهمیت محیط زیست بر هیچ کس پوشیده نیست، بیان داشت: این اهمیت به قدری است که اصل 50 قانون اساسی به محیط زیست پرداخت است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای توسعه خراسان جنوبی باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود، عنوان کرد: در این زمینه باید برای سرمایه گذاران در استان تسهیلات و مشوق های خاص در نظر گرفته شود.

خدمتگزار با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه گذاری ها در استان استعلاماتی از محیط زیست گرفته می شود، بیان کرد: با نگاه ویژه استعلامات استان در حوزه محیط زیست پاسخ داده شود.

 وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه معدن بیان کرد:ظرفیت های استان در حوزه دانشگاهی و کشاورزی نیز منحصر به فرد است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پاسداری و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است.

وی خواستار واگذاری برخی اختیارات به مدیران استان در حوزه محیط زیست شد و ادامه داد: برخی از شرایط باید بومی سازی شود و بر اساس شرایط بومی تصمیم گیری شود.

 وی تاکید کرد: از نگاه و ظرفیت کارشناسی استانها در تدوین برنامه ششم استفاده شود.

 حداقل معیشت برای مرزنشینان استان فراهم نشده است

خدمتگزار با  اشاره به 460 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان ادامه داد: باتوجه به خشکسالی ها هنوز حداقل معیشت برای مرز نشینان در استان فراهم نشده است.

 وی با بیان اینکه فراهم نشدن امکانات برای مرز نشینان موجب مهاجرت و حاشیه نشینی می شود، تصریح کرد: باید به استان خراسان جنوبی توجه ویژه از سوی دولت شود.

 وی با بیان اینکه 42 درصد پست های سازمانی خراسان جنوبی بلاتصدی است، بیان کرد: در اداره کل محیط زیست استان این میزان 86 درصد است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به استان خراسان جنوبی داشته است،ادامه داد: تاکنون بیش از 56 درصد اعتبارات استان تخصیص یافته است.

خدمتگزار عنوان کرد: بیش از نیمی از اعتباراتی که در قانون بودجه سال جاری برای تملک و دارایی  های استان پیش بینی شده بود به استان ابلاغ و هم اکنون در خرانه موجود است که این نشان از توجه دولت به استانهای کمتر توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی را دارد.

 استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند از دستگاه مافوق خود اعتبارات و امکانات را برای توسعه استان جذب کنند.

مهر

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.