کدخبر: ۳۳۸۵۹
۲٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
چاپ

معاون رئیس جمهور در استان مطرح کرد:

توجه به حفظ منابع آبی و سرمایه‌گذاری در بخش معادن استانی برای نسل آینده

بیرجند رسا-معصومه ابتکار گفت: اجرای طرح های مدیریت پسماند در استان خراسان جنوبی باعث زمینه اشتغال زایی در استان می شود.

توجه به حفظ منابع آبی و سرمایه‌گذاری در بخش معادن استانی برای نسل آینده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، معصومه ابتکار رئیس سازمان زیست محیطی کشور در نشست صمیمانه با استاندار و مدیران استان  اظهارکرد:کشور ایران دارای سرمایه‌های عظیمی در حوزه محیط زیست است که باید به درستی از آنها استفاده کنیم.

ابتکار ادامه داد: در دولت یازدهم رویکرد جامع نگر به مباحث زیست محیطی وجود دارد.

 وی با بیان اینکه مسئله محیط زیست یک مسئله بخشی نیست، تصریح کرد: امروز محیط زیست همه بخش ها را شامل می شود و سیاست های آن باید در همه بخش ها جاری شود.

معاون رئیس جمهور به حوزه محیط زیست خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این استان دارای ظرفیت‌های زمینی، گیاهی، جانوری و بیابان‌زدایی زیادی بوده اما آن‌طور که باید معرفی نشده است.

 وی با اشاره به سرمایه های عظیم کشور در حوزه محیط زیست گفت: سرمایه های ارزشمند و شکننده ای داریم که باید به درستی از آنها استفاده کنیم.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه از محیط زیست نباید به هر نحوی استفاده کرد، ادامه داد: در اجرای برنامه ها باید سبک و سنگین شود که آسیب ها بیشتر از منافع در این حوزه نباشد و باید ظرفیت های زیستی مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار با اشاره به برخی روشها و برنامه ریزی های اشتباه برای بهره برداری برخی طرح ها در کشور گفت: ممکن است برخی از این طرح ها در مقاطعی فوایدی نیز داشته اما برایند آن در آینده و مشکل زیستی آن مورد توجه قرار نگرفته است.

 وی بیان داشت: در کشور جهت گیری و رشد اقتصادی را می خواهیم اما باید یک نگاه جامع و همه سو نگر برای توسعه را در پیش بگیریم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: مسائل محیط زیست باید در همه سیاست ها و به خصوص در مقطع برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

  وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در اجرای پروژه های سرمایه گذاری به دنبال سخت گیری ها ی بی خود نیست، تصریح کرد: باید دنبال قوانین حرکت کنیم و از منابع موجود در کشور و استان حفاظت کرده و آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

ابتکار به ذخیره‌گاه طبیعت در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: باید 17 درصد از عرصه خاک و 10 درصد از سواحل را حفاظت کنیم.

وی بیان داشت: امکان کار در زمینه گردشگری طبیعی در استان خراسان جنوبی فراهم است و این می تواند در جهت توسعه این استان ارزشمند و مفید باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه مسائل محیط زیست باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: به دلیل عدم توجه به مسائل زیست محیطی در اجرای برخی پروژه ها امروز شاهد آسیب هایی در برخی استانها هستیم که باید در خراسان جنوبی در این زمینه پیشگیری شود.

 وی بر اجرای طرح های مدیریت پسماند در استان خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: این طرح می تواند در زمینه اشتغال زایی در استان مفید واقع شود و باید با همکاری های شوراها مدیریت شود.

ابتکار با بیان اینکه طرح های مدیریت مناطق حفاظت شده در حال آماده شدن است، افزود: آمادگی داریم با همکاری استاندار طرح مدیریتی مناطق حفاظت شده در استان خراسان جنوبی را اجرایی کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در آینده نزدیک بازدید تیم کارشناسی از خراسان جنوبی در زمینه وجود ریز گردها انجام می شود، ادامه داد: این بازدید انجام خواهد شد تا در طرح ملی که قرار است تصویب شود نقاط گرد و غبار خراسان جنوبی نیز لحاظ و برای آن پیش بینی اعتبار شود.

ابتکار با اشاره موفقیت پروژه بین المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی گفت: این پروژه از لحاظ مشارکت های مردمی و ایجاد مشاغل سبز موفق عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی باید بیشتر مورد توجه واقع شود، اضافه کرد: همچنین با گسترش طرح آبخیزداری، سفره‌های آب زیرزمینی قابلیت بهره‌وری و استفاده خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی از ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری برخوردارست و دارای تنوع و جاذبه‌های طبیعت‌گردی بالایی است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.