کدخبر: ۳۳۵۳٤
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
چاپ

در آخرین نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها چه گذشت؟

در آخرین نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها چه گذشت؟

بیرجندرسا- مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با اشاره به اصلاح شیوه پذیرش در پردیس‌های خودگردان گفت: از امسال پذیرش پردیس‌های خودگردان به شکل متمرکز و از سوی سازمان سنجش انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،

حسین حسینی با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست اخیر معاونین آموزشی که روز پنجشنبه در دانشگاه‌ امیرکبیر برگزار شد، گفت: در این جلسه عمدتا سیاست‌های معاونت آموزشی در بحث گسترش و برنامه‌ریزی اعم از توسعه پردیس‌های دانشگاهی و سیاست‌های پذیرش دانشجو و استانداردهای دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه عنوان نشست "گذار از توسعه کمی به توسعه کیفی" بود ، افزود: محور این همایش نیز هماهنگی با دانشگاه‌های مختلف برای عزم جدی آموزش عالی از سمت کمی‌گرایی به کیفی‌گرایی بود.

 

حسینی با اشاره به اصلاح شاخص‌های ایجاد رشته در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اصلاح شاخص‌های ایجاد رشته در دانشگاه‌ها به شکل دستورالعمل آمده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است به طور مثال در گذشته برای ایجاد یک رشته محل یک شاخص وجود داشت اما اکنون چندین شاخص درنظر گرفته شده است.

 

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با بیان اینکه یکی از مسائلی که در حال نهایی شدن است موضوع استانداردهای ایجاد موسسات آموزش عالی است گفت: استانداردهای تعیین شده برای ایجاد موسسات آموزش عالی یکی از بحث‌های مطرح شده بود چرا که متاسفانه در حال حاضر برخی از موسسات از حداقل استانداردها نیز برخوردار نیستند.

 

وی افزود: در حوزه برنامه‌ریزی نیز بحث واگذاری اختیارات معاون آموزشی به دانشگاه‌ها در حوزه دروس آموزشی نیز مطرح شد.

 

حسینی با اشاره به شیوه پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان گفت: در سال‌های اخیر بسیار بی‌حساب و کتاب دانشجو پذیرش می‌کردند. در گذشته پذیرش به گونه‌ای بود که هر دانشگاه به شکل اختصاصی آزمون برگزار می‌کرد اما از امسال به صورت متمرکز سازمان سنجش آزمون را برگزار می‌کند و با صدور کارنامه واحد به یک شیوه شفاف رسیده‌ایم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.