کدخبر: ۳۳٤۷۷
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
چاپ

یک ازدواج دردسرساز

بیرجند رسا-دوستی های خیابانی در هر سنی، آسیب های مختص به خودش را دارد و فردی نمی تواند ادعا کند که چنین ارتباط های نامناسبی برای او به دلیل بالا بودن سن اش مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

یک ازدواج دردسرساز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از تبیان ، به طور طبیعی، انسان در هر سنی نیازهای عاطفی دارد که همین نیازها مانع تفکر اصولی می شود و اگر هم چنین رابطه هایی به ازدواج ختم شود، معمولا ازدواج های به سامان و موفقی نخواهد بود. هرچند تعداد کمی از دوستی های خیابانی به ازدواج منجر می شود، اما مهم ترین مشکل زوج های جوانی که بعد از یک دوستی خیابانی با هم ازدواج می کنند، اعتماد نداشتن به یکدیگر است. در زندگی مشترک، هر لحظه ای که زن یا شوهر حضور نداشته باشند یا بر سر یک مشکل بحث کنند، طرف مقابل شک می کند که احتمالاً پای فرد سومی در میان است که باعث شده، از هم فاصله عاطفی بگیرند. در نتیجه سایه بی اعتمادی تا پایان عمر روی زندگی شان هست و برای شان مشکل ایجاد خواهد کرد.

 

پیامدهای منفی دوستی های قبل از ازدواج

1.جاذبه ها مانع شناخت است.

2.در دوستی ها رفتارها ساختگی و مصنوعی است.

3. ایجاد زمینه گناه و نفوذ و وسوسه شیطان در دوستی ها زیاد است.

4. احتمال ضربه عاطفی بسیار زیاد است و عشق های نافرجام به تهدید و انتقام و کینه تبدیل می شود.

5. اتلاف وقت به دلیل درگیری عاطفی با فردی که ممکن است هیچ وقت با شما ازدواج نکند.

 

دخترها بیشتر مراقب باشند

ارتباط های نامناسب دختر و پسر با 2 هدف ازدواج یا تفریح شکل می گیرد. معمولا دخترها با هدف ازدواج به چنین دوستی هایی تمایل پیدا می کنند، در حالی که بیشتر پسرها چنین هدفی ندارند. دخترها باید خیلی مراقب باشند چون بعضی پسرها با هدف های نامناسبی با آن ها دوست می شوند و ممکن است برای همیشه از این اشتباه خود، پشیمان شوند.

 

مطلع کردن خانواده در همان لحظه اول

دختر و پسرها این توصیه را جدی بگیرند که به محض آشنایی با دختر یا پسری یا علاقه مند شدن به او در همان قدم اول خانواده های شان را در جریان بگذارند. یک نکته دیگر هم این که، عشق و علاقه ای که در این دوستی ها ایجاد می شود، معمولا کوتاه مدت ولی بسیار تند است. به همین دلیل است که بعضی دختر و پسرها فکر می کنند عشق شان با دیگران خیلی متفاوت است و به سرانجام خوبی خواهد رسید.

در زندگی مشترک، هر لحظه ای که زن یا شوهر حضور نداشته باشند یا بر سر یک مشکل بحث کنند، طرف مقابل شک می کند که احتمالاً پای فرد سومی در میان است که باعث شده، از هم فاصله عاطفی بگیرند

 

تلاش برای کامل جلوه دادن خود

بعضی جوان ها ادعا می کنند که هدف شان از چنین دوستی هایی، شناخت بیشتر یکدیگر برای ازدواج است در صورتی که در این دوستی ها فقط جذابیت های ظاهری به چشم می آید و شناخت اخلاق و رفتار بسیار سخت است. اتفاقا در رابطه های دوستی، این که دختر و پسر برای خوب جلوه دادن خودشان، تلاش می کنند مانع شناخت واقعی از یکدیگر خواهد شد.

 

خواستگاری سنتی یا دوستی های خیابانی؟

وقتی جوانی برای ازدواج، خواستگاری سنتی را انتخاب می کند همسر آینده اش را بسیارمنطقی و اصولی تر انتخاب خواهد کرد. در مراسم خواستگاری دختر و پسر به تمام نکات مثبت و منفی یکدیگر توجه خواهند کرد و درباره هر کدام از آن ها فکر می کنند. در واقع، در این مرحله فرد می تواند نظاره گر دقیقی باشد و بدون پیش داوری، دخالت دادن احساسات و هیجان زدگی واقعیت فرد را ببیند و در صورتی که منطبق با خواسته های خود یافت، برای ادامه ارتباط پیش برود.بعضی جوان ها خیال می کنند در دوستی ها می توانند این قدر منطقی نکات منفی طرف مقابل را ببینند و بررسی کنند. در ارتباط های نامناسب، دختر و پسر بیشتر به زیبایی های ظاهری توجه می کنند و نکات منفی یکدیگر را نمی بینند تا یکدیگر را از دست ندهند اما در خواستگاری، علاوه بر دختر و پسر، پدر، مادر، خواهر و برادر طرفین هم نکات مثبت و منفی خانواده طرف مقابل را می بینند که همین باعث می شود امکان خطا بسیار کاهش یابد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها