کدخبر: ۳۳٤۵٤
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
چاپ

حجت الاسلام رضایی:

دولت نسبت به استان خراسان جنوبی نگاه ویژه ای داشته باشد

بیرجندرسا-قایم مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند گفت: با این حال از این دستگاه انتظار می رود نسبت به استان خراسان جنوبی با توجه به پیشینه و عقبه تاریخی که دارد، نگاه ویژه ای داشته باشد.

دولت نسبت به استان خراسان جنوبی نگاه ویژه ای داشته باشد

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی بیرجندرسا ،حجت الاسلام ˈعلی رضاییˈ عصر روز شنبه در دیدار با معاون علم و فناوری رییس جمهوری و هیات همراه گفت: اگر هر دستگاهی دغدغه های اصلی اش را درست پیگیری کند، ایران با استعدادهای خوبی که در خود پرورش داده است، می تواند دنیا را متحول سازد.

وی گفت: حوزه معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری با ماموریت های پنج گانه، در واقع روح قوه مجریه می باشد و ارزش این حوزه بر همه و به خصوص جامعه دنشگاهی و پژوهشگر به وضوح روشن است.

رضایی افزود: با این حال از این دستگاه انتظار می رود نسبت به استان خراسان جنوبی با توجه به پیشینه و عقبه تاریخی که دارد، نگاه ویژه ای داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز گفت: پیروی از شیوه های قدیمی نمی تواند زمینه ساز تحول در دانشگاه ها باشد.

ˈسورنا ستاریˈ افزود: شیوه قدیمی آن است که دانشگاه ها دست روی دست بگذارند و منتظر دریافت اعتبارات باشند، ولی شیوه نوین و منطقی آن است که از ظرفیت های خود درآمدزایی کنند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: استان های تازه تاسیس باید از فرصت عقب ماندگی استفاده کنند و این فرصت عقب ماندگی به معنی کسب تجربه از استان های دیگر و پی بردن به دلایل عقب ماندگی دیگر استان ها است.

ˈمحمود شیخ زین الدینˈ افزود: اینکه آمال و آرزوی این استان ها آن باشد که مثل سایر استان صنعتی شوند و اگر تصور می کنند با ایجاد کارخانه و تاسیسات فیزیکی مشکل اشتغال آن ها برطرف می شود، سخت در اشتباه هستند.

وی گفت: به عنوان مثل استان صنعتی مثل اصفهان اگر وضعیت اشتغالش از این استان بدتر نباشد، بهتر نیست.

شیخ زین الدین افزود: راه چاره آن است که طرح آمایش سرزمینی برای تمامی استان ها و به خصوص استان های نوپا اجرا شود تا ظرفیت ها و نیازمندی ها ی آنها تعریف و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

وی گفت: زمانی که مسوولان استانی مثل خراسان جنوبی اذعان می کنند از تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی با ظرفیت بالا برخوردار هستند، چه الزامی به صنعتی شدن دارند، زیرا آن ها می توانند با تقویت شرکت های دانش بنیان در استان شان، فناوری و دانش صادر کنند

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.