کدخبر: ۳۳٤۰۱
۰۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
چاپ

نماینده مردم بیرجند در مجلس:

کریدور فناوری در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود

بیرجند رسا-نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی نیازمند توجه و حمایت مسئولان نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان است و راه‌اندازی کریدور فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از خواسته‌های این استان است.

کریدور فناوری در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیل بیرجندرسا نقل از تسنیم،حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبادی ظهر امروز در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با نخبگان خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش نیروی انسانی است.

وی خراسان جنوبی را گنجینه نیروی انسانی دانست و افزود: خراسان جنوبی باوجود هم‌مرز بودن با کشور افغانستان اما از جمله امن‌ترین استان‌های کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان به عنوان قطب علمی کشور است و باید در زمینه‌های مختلف تجهیز شود.

حجت الاسلام عبادی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی نیازمند توجه و حمایت مسئولان است و راه‌اندازی کریدور فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله خواسته‌های این استان است.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی به صادرکننده انرژی برق به داخل و خارج از کشور تبدیل شده و انرژی‌های نو یکی از مزیت‌های موجود در استان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی در خراسان جنوبی به دلیل کم‌آبی و خشکسالی، به سختی رشد می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی افزود: خراسان جنوبی دارای محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب است که در صورت حمایت می‌توان ارزش افزوده زیادی برای استان داشته باشد.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای واحدهای معدنی و صنعتی فراوانی است که به رغم کم‌آبی در استان، خراسان جنوبی به عنوان قطب صنعتی در توسعه استان و کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به منطقه شرق کشور که مرکز اصلی آن خراسان جنوبی است، توجه لازم انجام نشود، در اثر مهاجرت مرزنشینان، در آینده‌ای نزدیک حفره‌ای امنیتی برای کشور به وجود می آید.

وی اظهار کرد: اگر تسهیلات و امکاناتی برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شود، هیچ هزینه‌ای هدر نخواهد رفت و به بهترین نحو در این استان استفاده می شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها