کدخبر: ۳۳۳۹۵
۰۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
چاپ

احتشام:

عناب می توانیم نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی کشورایفا کنیم

عناب  می توانیم نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی کشورایفا کنیم

بیرجند رسا-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بیرجند گفت: 90 درصد محصولات استراتژیک استان به صورت فله ای از استان صادر و خارج می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل بیرجندرسا نقل از مهر،محسن احتشام پیش از ظهر شنبه در نشست نخبگان استان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهارکرد: آنچه امروزه باعث ارزش افزوده محصولات می شود فراوری محصولات است که تعامل علم و فناوری در این زمینه تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سرشار از محصولات غنی و استراتژیک است؛ گفت:  هم اکنون مهم ترین محصولات این استان عناب، زرشک و زعفران است که 90 درصد این محصولات به صورت فله ای صادر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بیرجند سطح زیر کشت محصول زرشک خراسان جنوبی را 14 هزار و 593 هکتار ذکر کرد و افزود: از این میزان 11 هزار و 674 هکتار بارور و مابقی غیر بارور است.

وی میزان تولید زرشک استان را سالانه 14 هزار و 600 تن عنوان کرد و افزود: عناب از دیگر محصولات استراتژیک استان است که سالانه سه هزار تن تولید داریم و رتبه نخست کشور در تولید این محصول به خراسان جنوبی اختصاص دارد.

احتشام با بیان اینکه عناب که در انحصار خراسان جنوبی است متاسفانه به صورت خام صادر می شود، تصریح کرد:  با فراوری این محصولات می توانیم نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی کشورایفا کنیم.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی نقاط ضعف زیاد و فرصت های زیادی نیز دارد که می توانیم با تعامل و همکاری با شرکت ای دانش بنیان و نخبگان استان این دو عامل را خنثی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بیرجند بیان داشت: راه اندازی صندوق نوآوری و تکنولوژی ظرفیت مناسبی است که می توان در برند سازی محصولات استفاده کنیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.