کدخبر: ۳۳۳۵٦
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۲
چاپ

حجت الاسلام محسني اژه اي:

لزوم برخورد قاطعانه و عالمانه به مخلان امنيت/ پيشگيري از وقوع جرم اولويت اصلي دستگاه قضاست

لزوم برخورد قاطعانه و عالمانه به مخلان امنيت/ پيشگيري از وقوع جرم اولويت اصلي دستگاه قضاست

بیرجند رسا-معاون اول قوه قضائيه بر برخورد عالمانه و قاطعانه مسئولان دستگاه قضايي در سراسر كشور با مخلان نظم و امنيت تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل ازمهر، حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي، ظهر پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس كل دادگستري استان يزد اظهار داشت: مسئولان دستگاه قضا بايد با هر آنچه كه نظم و امنيت را خدشه دار مي كند، به شكلي عالمانه و قاطعانه برخورد كنند و در همه امور خود پيشگيري از وقوع جرم را در اولويت قرار دهند.

وي خاطرنشان كرد: ارائه آمار از پرونده هاي بسيار و زندانيان براي دستگاه قضايي افتخار نيست بلكه افتخار دستگاه قضا، پيشگيري از وقوع جرم است.

محسني اژه اي تاكيد كرد: اگر لازم باشد، مجازات و زنداني مي كنيم اما براي ما افتخار نيست و افتخار اين است كه بگوييم در حيطه هاي مختلف با يكديگر تعامل داشتيم و حاصل اين تعامل، كمترين آمار زندانيان و پرونده هاي وارده به دستگاه قضا است و از استاني نظير يزد نيز چنين انتظاري مي رود.

وي همچنين بر اهتمام بر پيشگيري از وقوع جرم نيز تاكيد كرد و افزود: مسئله پيشگيري از وقوع جرم اولويت دستگاه قضايي است و مسئولان بايد در اين زمينه بيش از گذشته اهتمام كنند.

روساي دادگستري پشت ميز نشين نباشند

معاون اول قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه روساي دادگستري نبايد در اتاق خود بنشينند تا دادستان و پزشكي قانوني و ... براي آنها گزارش كار بياورند، بيان كرد: روسا بايد در عين حالي كه گزارش مي‌گيرند، حركت كنند و خود به دادسراها رفته و احكام مردم را رصد كنند و كمك كنند تا كار مردم و پرونده‌هاي آنها نماند.

وي همچنين بر تكريم مردم و كاركنان دستگاه قضا تاكيد كرد و افزود: نگاه به كاركنان دستگاه قضايي بايد نگاه تكريم باشد.

محسني اژه اي همچنين بر تحكيم ارتباط با خدا و تقويت معنويت در زندگي روزمره تاكيد كرد و يادآور شد: كاركنان دستگاه قضا بايد هرچه مسئوليتشان سنگين تر مي شود، ارتباط خود را با خدا، مسجد، قرآن و نماز بيشتر كنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مردم باید ببینند که قوه قضائیه ‌ای دارند که ظالمان از آن در هراس هستند و مظلومان به آن امیدوار و اگر اینگونه باشد، می‌توانیم بگوییم قوه قضائیه در جایگاه خود قرار گرفته است.

شرايط دستگاه قضا بايد به ظالمان احساس خطر و به مظلومان احساس اميد هديه كند

وی خاطرنشان کرد: شرایط باید به نحوی باشد که ظالم هرگاه می‌خواهد خطا کند، یادش بیاید که قوه قضائیه‌ ای هست که دیر یا زود به سراغ او خواهد رفت و بداند که ظلم او برایش هزینه‌ های مادی و معنوی بسیاری خواهد داشت و همانجا ظلم خود را رها کند.

محسنی اژه‌ ای تاکید کرد: مظلوم نیز باید بداند هر جا به او ظلم شد، قوه قضائیه وارد عمل می‌شود و با نیروهای کاردان و دلسوز، حق او را از ظالم باز خواهد ستاند.

مردم بايد اطمينان پيدا كنند كه در دستگاه قضا جايي براي ارتباطات و بند و بست ها نيست

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید در چشم مردم اینگونه باشد و همگان احساس کنند بی‌طرفی محض در آنجا حاکم است و تنها چیزی که بر آن حاکم است، اجرای موازین اسلامی و قوانین است و بند و بست‌ها و ا رتباطات در آن هیچ جایگاهی ندارد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: اگر فضای فعلی حاکم بر قوه قضائیه اینگونه باشد باید به همکارانمان تبریک بگوییم در غیر این صورت باید تلاش کنیم تا قوه قضائیه در نظام اسلامی، منطبق با اسلام و قوانین اسلام باشد.

در اين مراسم از تلاش هاي غلامحسين حيدري تجليل و محمدرضا حبيبي به عنوان رئيس كل دادگستري استان يزد معرفي شد.

غلامحسين حيدري 9 سال مسئوليت رياست كل دادگستري استان يزد را بر عهده داشت و پس از اين در ديوان عالي كشور مشغول فعاليت خواهد شد.

حبيبي نيز پيش از اين دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان بوده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.