کدخبر: ۳۳۳۲۰
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
چاپ

آیت‌الله موحدی کرمانی:

بدحجابی و کم‌کاری و رشوه‌خواری همچنان پابرجاست/ مسئولان پاسخگوی اقدامات فرهنگی خود باشند

بیرجند رسا-عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: از ابتدای سال تاکنون 6 ماه گذشته است و نمی‌دانیم چقدر برنامه‌های فرهنگی اجرایی شده، مسئولان باید جواب دهند، زیرا ما همچنان از بدحجابی، رشوه‌خواری و کم‌کاری شکایت داریم.

بدحجابی و کم‌کاری و رشوه‌خواری همچنان پابرجاست/ مسئولان پاسخگوی اقدامات فرهنگی خود باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل از مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عضو جامعه روحانیت مبارز امروز صبح طی سخنانی در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین که در سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در جامعه استعدادها و روحیه های فراوان و گسترده‌ای وجود دارد که زمینه‌های خدمت فراوانی هستند که اگر این استعدادها و روحیه ها در تشکلی جمع آوری شوند، شناخته خواهند شد و به دنبال همین شناخت در جامعه بکار گرفته می شوند.

وی افزود: در قرآن آیات فراوانی داریم که بیانگر اهمیت تشکیلات دینی و قرآنی است. در هر تشکیلاتی باید کار سیاسی، اقتصادی و خدماتی انجام داد و هر تشکیلاتی باید عهده دار مسئولیتی باشد. در همین میان نیز برای ابقای انقلاب همواره بینش سیاسی، اقتصادی، خدماتی و نظامی احتیاج است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اسلام به ایجاد این تشکل ها و تجمع ها اهمیت فراوانی قائل است گفت: اگر اهداف مورد نظر این تشکل ها که در راستای اسلام و انقلاب بوده به درستی انجام شود امت اسلامی قائم و برپا خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به چگونگی اجرای برنامه های اقتصادی در کشور اظهار داشت: اقتصادی که به درستی و طبق قانون اسلام اجرایی شود همانند جاری شدن خون در تمام بدن انسان است.

وی اضافه کرد: در امت اسلامی منافاتی وجود ندارد که تشکل های متعدد وجود داشته باشد، اما این تشکل ها باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به یک هدف والا یعنی مبارزه با دشمنان و اعتلای اسلام بپردازند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 6 ماه گذشته است و نمی دانیم چقدر برنامه‌های فرهنگی، اجرایی شده، مسئولان باید بیایند و جواب دهند، زیرا ما همچنان از بدحجابی و رشوه‌خواری و کم‌کاری شکایت داریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه انجام کار فرهنگی باید منجر به مقابله با سه موضوع بدحجابی، رشوه گیری و کم کاری می‌شد، تصریح کرد: تمام مشکلات جامعه با فرهنگ اسلامی حل می شود و اگر فرهنگ ما سالم باشد، اقتصاد مقاومتی اجرایی خواهد شد. در غیر اینصورت اقتصاد ما بیمار و متکی به نفت می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در طول این مدت به مساله فرهنگ کمتر توجه شده است، مدیریت جهادی را همان دستورات دقیق اسلام دانست و گفت: اگر اقتصاد اسلامی به درستی در کشور به مرحله اجرا درآید، یک فقیر هم نخواهیم داشت، ضمن اینکه درآمدها باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود که به همه و کسانی که حق آنها است، تعلق بگیرد، نه اینکه عده ای محدود به واسطه این درآمدها جیبشان پر پول شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها