کدخبر: ۳۳۳۰۱
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳
چاپ

اخطار اندیشکده صهیونیستی:

تهدید ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری باید جدی گرفته شود

بیرجند رسا-مرکز امور عمومی اورشلیم در یادداشتی پس از آنکه همه اخبار نظامی و تسلیحاتی چند روز اخیر جمهوری اسلامی را مرور کرده، این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که اقدامات گذشته و حال جمهوری اسلامی ایران و بیانات مقامات ایرانی به این معناست که ایران می‌خواهد وارد یک دروان پسا عملیات لبه حفاظتی شده و در آن بماند و به نایبان خود اثبات می‌کند که همچنان رهبری و پشتیبانی تسلیحاتی آنان برای منازعه علیه رژیم صهیونیستی را به عهده دارد و این خود به معنای یک تهدید آشکار برای رژیم صهیونیستی است.

تهدید ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری باید جدی گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل ازمشرق،مرکز امور عمومی اورشلیم در یادداشتی نوشته است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که یک پهپاد جاسوسی اسرائیلی را نزدیک آسمان نطنز منهدم کرده است. رسانه های سپاه نیز تصاویر لاشه این پهپاد را به شکل وسیعی منتشر کردند.

این اندیشکده صهیونیستی آورده است: سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، ادعا کرده است که بخشهایی از این پهپاد رژیم صهیونیستی (اسرائیل) سالم مانده و در دست تحلیل است و این پهپاد از مقصد یکی از کشورهای منطقه به پرواز درآمده است. حسین دهقان وزیر دفاع ایران نیز گفته است که ایران ترسی از تلافی قدرتمندانه نسبت به هیچ تجاوزی ندارد و پاسخی سخت و خردکننده به هر اقدام تجاوزکارانه توسط هر نیروی خارجی علیه حاکمیتش در هر زمان و مکان خواهد داد.

تهدید ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری باید جدی گرفته شود

مرکز امور عمومی رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است: این نخستین باری نیست که ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری تهدید می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران، در ماه گذشته اظهار کرد که حوادث غزه ایران را به این باور رسانده است که کرانه باختری باید مانند غزه مسلح شود و اقدامات در این زمینه باید انجام گیرد.

این اندیشکده صهیونیستی نوشته است: علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ضمن تقدیر از نیروهای نظامی‌ای که این پهپاد را ساقط کردند گفته است که یک مانور نظامی زمینی و یک مانور نظامی هوایی در نزدیکی سایت‌های اتمی صورت گرفته بود و تجربیات آن برای حفاظت از امنیت سایت‌های اتمی ارزشمند بود. رضا طلایی نیک معاون حقوقی وزیر دفاع ایران گفته است که ایران حق تعقیب قانونی این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را دارد. و سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز افزوده است که این اقدام خصمانه علیه حاکمیت و تمامیت عرضی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

تهدید ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری باید جدی گرفته شود
مرکز امور عمومی اورشلیم از این تصویر به عنوان سندی برای یادداشتش استفاده کرده و آن را هرچند که یک تصویر توئیتری است، اما برآمده از فیس بوک دفتر مقام معظم رهبری دانسته.

این اندیشکده آورده است: پیش از این‌ها نیز حسن روحانی، از دو موشک کروز (قدیر: نسل جدید موشک‌های کروز ضد ناو با برد 300 کیلومتر؛ و نصر بصیر: یک موشک کروز دریایی) و دو پهپاد ایرانی (کرار 4: یک پهپاد رهگیر؛ و مهاجر 4: برای تصویربرداری هوایی) پرده‌برداری کرده بود.

مرکز امور عمومی اورشلیم در ادامه این اخبار مرتبط با تسلیحات قدرتمند ایران آورده است: آنچه که باید به خاطرش اعلام خطر کرد این است که این بیان‌های تکراری سطح بالای ایران نسبت به تسلیح سازمان تروریستی فلسطین در کرانه باختری، یک تهدید آشکار علیه اسرائیل است.

این اندیشکده صهیونیستی برای داغ کردن جنگ روانی خود و فشار بر فلسطینیان، در انتهای پاراگراف بالا آورده است: این تهدید همچنین علیه مسئولان فلسطینی نیز هست.

مرکز امور عمومی اورشلیم در نوشته است: در زمان حکومت عرفات و بعد از آن، ایران کرارا تلاش کرده تا از طریق سودان و تونل‌های غزه - سینا یا کشتی‌های کارین A، فرانکوپ و ویکتوریا به فلسطینیان تسلیحات برساند. در طول عملیات لبه حفاظتی چند هفته اخیر، نظامیان حماس و جهاد اسلامی فلسطین راکت‌های ساخت ایران (فجر 3 و 5) را به سمت شهروندان اسرائیل پرتاب می‌کردند. و ایرانیان هم خوب می‌دانند که چطور آنان را قادر به تولید هزاران موشک و خمپاره کنند. ایران همچنین این سازمان‌های تروریستی را با اسلحه تک‌تیراندازی اتریشی و ایرانی (HS50 Steyr-Mannlicher) پشتیبانی کرده است. این همان اسلحه‌ای است که توسط حزب‌الله در جنگ دوم لبنان به کار گرفته شد. ایران همچنین حماس و جهاد اسلامی فلسطین را با تکنولوژی پهپاد در طول روزهای آغازین عملیات لبه حفاظتی پشتیبانی کرد.

این اندیشکده صهیونیستی در پایان آورده است: بیانات اخیر ایرانیان اثبات می‌کند که ایران می‌خواهد وارد یک دروان پسا عملیات لبه حفاظتی شده و در آن بماند و به نایبان خود اثبات می‌کند که همچنان رهبری و پشتیبانی تسلیحاتی آنان برای منازعه علیه اسرائیل را به عهده دارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.