کدخبر: ۳۳۳۰۰
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:٤۸
چاپ

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

گرانی غذا بعد از خوابگاه برای سال تحصیلی جدید/ ماجرای دعوای دانشجویای خارجی

بیرجند رسا-در هفته ای که گذشت، دانشگاههای کشور همچنان تحت تاثیر استیضاح وزیر علوم و ورود جانشین وی به وزارت علوم بودند علاوه بر آن درگیری دانشجویان در یک دانشگاه و اعلام سالروز تولد هاشمی رفسنجانی در مراسمی در دانشگاه آزاد برخی دیگر از اخبار و حاشیه های مهم بود.

گرانی غذا بعد از خوابگاه برای سال تحصیلی جدید/ ماجرای دعوای دانشجویای خارجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل ازمهر،

درگیری دانشجویان خارجی در یک دانشگاه بین المللی

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان تاجیکی و سوری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در خوابگاه دانشگاه امام خمینی به دعوا و درگیری حتی چاقوکشی پرداختند که در نهایت پلیس با وساطت میان آنها به این حاشیه ها پایان داد.

توزیع غذای گران در دانشگاهها

پس از اجاره بهای خوابگاههای خودگردان، غذای دانشجویی گران شد. در هفته ای که گذشت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از گران شدن نرخ غذای دانشجویی خبر داد.

بر این اساس، غذاهای کم هزینه (ناهار- شام )6000 ریال، غذاهای متوسط هزینه (ناهار- شام )8500 ریال غذاهای پرهزینه (ناهار- شام ) 10000 ریال اعلام شد.

اشکهای هاشمی در تولدی هشتاد سالگی اش

در این هفته و در حاشیه برگزاری جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد، مجری برنامه اعلام کرد که دوشنبه سوم شهریورماه تولد هشتاد سالگی هاشمی رفسنجانی است. وی هم اکنون رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد است.

ظاهراً قرار بوده برای وی در دانشگاه آزاد جشن تولد برگزار کنند که آیت الله با برگزاری این مراسم مخالفت کرده است.

ارتباط عجیب وزارت علوم با برخی رسانه ها

یکشنبه هفته ای که گذشت مراسم تودیع فرجی دانا و معارفه نجفی با حضور برخی مسئولان دولتی در وزارت علوم و در پشت دربهای بسته برگزار شد. این مراسم در حالی برگزار شد که صرفاً دو خبرگزاری در این مراسم حاضر شدند و سایر خبرنگاران پشت دربهای بسته ماندند.

واکنش نجفی به جایزه مریم میرزاخانی

سرپرست وزارت علوم برای مریم میرزاخانی پیامی صادر کرد. وی در این پیام درباره جایزه میرزاخانی اعلام کرد که این جایزه نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه­ های بین­ المللی به شمار می آید.

نجفی این پیام را به مناسبت برگزاری پنجمین کنگره ریاضی صادر کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.